A képeket feltöltő sofőr 1991 óta dolgozik BelAZ dömpereken, 40 tonnással kezde, majd jött az 55 tonnás, a 130-as, végül pedig a 220 tonnás monstrum.

A gép pontos típusa BELAZ 75306, maximális tempója 36 km/óra, üresen 156 tonnás, maximális össztömege 376 tonna. A napot 2900 liter üzemanyaggal, 720 liter hűtővízzel, 790 liter hidraulikaolajjal, és 290 liter kenőolajjal kezdi. Az energiát egy 16 hengeres Cummins dízel termeli, a kerekeket pedig elektromos motorok mozgatják.

Az elindulás nem igényel komoly procedúrát, a váltónak három állása van, előre, hátra és üres. A megállás már érdekesebb, két fékpedál van. Az egyikkel az elektromos motorokat használva lassít a gép, és csak végül lassú tempónál kell a hidraulikus, hagyományos rendszert is aktiválni.

A tágas kabinban van légkondicionálás, megfelelő fűtés, kényelmes ülés a 12 órás műszakokhoz, a kijelzők mellett két tolatókamera segíti a navigálást.

Vezetni lejtőn trükkös, a gépkezelő elmondása szerint ahol a 130 tonnás még kezelhető, ott a 220 tonnát cipelő gép csúszik mint disznó a jégen, de hozzá lehet szokni.
Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 1 Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 2 Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 3 Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 4 Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 5 Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 6 Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 7 Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 8 Nézz meg egy 220 tonnás guruló munkahelyet 9