Megállapodást kötött a Scania és a Northvolt a nehéz teherbírású haszonjárművekben alkalmazható akkumulátorcellás technológia fejlesztése érdekében. A svéd gyártó az együttműködésbe tízmillió eurót öl és egy kutatóközpontot is építenek. Minderre azért van szükség, mert a haszonjárművek terén egyre nagyobb teret hódít a nullemissziós hajtáslánc.
A Scania szerint ugyanakkor a töltőinfrastruktúra kiépítésére is nagy hangsúlyt kell fektetni. Csak így lehet elérni az elektromos haszonjárművek piaci áttörését. A különböző szállítási feladatok különféle elektromos hajtásláncokat igényelnek. Az optimális eredményhez az akkumulátor- és a cellatechnológiákat úgy kell fejleszteni, hogy megfeleljenek az eltérő igényeknek.
„Az elektromosítás kulcsfontosságú szerepet játszik a fosszilis energiahordozóktól mentes közlekedésre való átállásban. Azonban a jelenlegi akkumulátorcellás technológiát tovább kell fejleszteni, hogy az megfeleljen a nehézkategóriás autóbuszokat és teherautókat üzemeltető ügyfelek követelményeinek” – hívta fel a figyelmet Henrik Henriksson, a Scania elnök-vezérigazgatója.
Az együttműködés keretében a két vállalat szakértői csapatot állít fel. A svédországi Västerås városában pedig felépül a Northvolt Labs, ahol az akkumulátorcellák fejlesztése zajlik majd. A két vállalat arról is döntött, hogy a Scania partnerétől vásárol majd akkumulátorcellákat. A Northvolt pedig Skellefteå városában akkumulátorgyárat épít, hogy ott kiváló minőségű, úgynevezett „zöld akkumulátorokat” gyártson, minimális szén-dioxid-lábnyommal és a legmagasabb szintű újrahasznosítással.
A Scania egyelőre még nem rendelkezik szériagyártású elektromos teherautóval, a Citywide LF autóbusz elektromos változata ugyanakkor már közel jár a sorozatgyártáshoz. Tavaly a svéd gyártó arról tájékoztatta a sajtót, hogy ettől az évtől kezdve indulhat a modell forgalmazása.