25 évvel ezelőtt, 1993. február 18-án alapította az Audi hivatalosan győri vállalatát – ezzel vette kezdetét a jubileumi év az Audi Hungaria számára. Eredményeikről és a várható jövőről sajtótájékoztatón beszélt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Borkai Zsolt, Győr város polgármestere és Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke.
Az Audi akkori első, Németországon kívüli gyárát 180 helyszín közül választották ki. Az első évben 700 ember dolgozott ott, ma pedig már több mint tizenkétezer, a beszállítókkal együtt pedig több mint 30 ezren kötődnek az Audi-gyárhoz – mondta el Achim Heinfling.
Mostanra naponta 9000 motort és 600 autót állít elő a győri üzem, 2017-ben így összesen 1 millió 965 ezer 156 erőforrást és 105 ezer 491 autót készítettek. A vállalat alapítása óta az Audi Hungaria összesen 33 294 371 motort gyártott, ezek összteljesítménye eléri az 5,6 milliárd lóerőt. 1998-ban kezdődött meg az autógyártás, amely eleinte csak a TT modellek összeszerelésére korlátozott, ma viszont már teljes körű gyártás folyik. 1998 óta 1 153 531 autó hagyta el a győri gyártócsarnokokat. Egymás mellé sorakoztatva az autók Győrtől egészen a szenegáli Dakarig érnének el.
Győrben gyártják az Audi A3 Limousine, az A3 Cabriolet, valamint az Audi TT Coupé és Audi TT Roadster modelleket, amelyekhez idén társul az új Q3, melynek gyártása már elkezdődött. Ehhez egy új, 80 000 négyzetméteres karosszériagyár épült Győrben, ahol már 700 robotot helyeztek üzembe.
Az Audi Hungaria új korszakba lép, jubileumi évében elektromos hajtáslánc sorozatgyártása indul be, amely a Brüsszelben készülő új Audi e-tron modellbe kerül. A sorozatgyártásra történő felkészülés során már 298 elektromotort legyártott a vállalat. Mint kiderült, az Audi Hungaria az e-motorok gyártásának központja lesz az Audi konszernben.
„A Volkswagen konszern számára gyártunk hajtásláncokat. Jelenleg is központi szerepünk van a hajtásláncok tekintetében és ez így is marad” – fejtette ki Achim Heinfling.
Az elektromos hajtásokat új koncepcióban, moduláris gyártási rendszerben építik majd, amely nagyobb rugalmasságot és hatékonyságot tesz lehetővé. A Samsung gödi üzeme is érintett, amely az akkumulátorok gyártásában segédkezik az e-tron számára.
Szijjártó Péter elmondta, negyedszázada kevesen gondolták, hogy az Audi mostanra nyolcmilliárd eurónál nagyobb összeget ruház be Magyarországon. Hozzátette, a magyarországi járműipar exportja két százalékkal, belföldi árbevétele hét százalékkal nőtt, az export aránya pedig 91,8 százalék volt.