A svéd gyártó a Haylion Technologies-szel fogott össze, mely 2017 vége óta teszteli az AlphaBa nevű intelligens buszokat, a Shenzen Bus Group cégcsoporttal közösen. A két kínai cég összesen 4 darab, kéttengelyes, 19 utas szállítására alkalmas buszt tesztel Shenzen közútjain. Az összesen mintegy 76 ezer amerikai dollárba kerülő járművek mindössze 1,2 kilométer hosszú útvonalon közlekednek és az elmúlt hónapokban 8 ezer kilométert tettek meg.
Az autóbuszok maximum 40 kilométer/órával közlekedhetnek, emellett külön vezetőállással is rendelkeznek. Annak ellenére, hogy teljesen önvezető üzemmódban szállítják az utasokat, a sofőrök menet közben végig figyelik a járművek viselkedését és szükség esetén beavatkoznak az irányításba. A Scaniának vélhetően ez a fejlesztés is megtetszhetett, ezért szorosabbra fűzte a kínai szálakat.
A svédek közös kutató csoportot hoztak létre a kínaiakkal, melyben a mesterséges intelligencia, az autóipari gyártás, a kommunikáció és a közösségi közlekedés szakértői kaptak helyet. A csoport fő feladata lesz az önvezető technológiával rendelkező koncepciójárművek megtervezése.
Kínában új szintre lépett az önvezető buszok fejlesztése: tavaly Pekingben már teszteltek egy 12 méter hosszú, elektromos buszt, mely emberi irányítás nélkül közlekedett forgalomtól elzárt területen. Európában jelenleg egyedül a Mercedes rendelkezik ilyen hosszúságú, önvezető autóbusszal.