1996-ban alapították a független márkaértékeléssel és stratégiai tanácsadással foglalkozó Brand Finance-t, ami több ezer világmárkát értékel és állítja össze 500-as rangsorát. Ezen a listán a 15. helyet szerezte meg legutóbb a Mercedes-Benz 43,9 milliárd dolláros márkaértékkel.
Fényesen ragyog a Mercedes csillaga és remekül sikerült a fiatalabb vevőkört bevonzani, amit a Brand Finance is figyelembe vett. Ezen kívül kiemelték, hogy a német cég remekül bánik a közösségi médiás felületeivel, aminek köszönhetően közelebb kerül a vásárlókhoz. Magyarországon is nagyszerű évet zárt a Mercedes-Benz, hiszen a Datahouse adatai alapján 2017-ben ők értékesítették a legtöbb prémium kategóriás személyautót, egész pontosan 3223 darabot.
A Brand Finance 500-as listáján a dobogós helyeken az Amazon, az Apple és a Google trónol. A Toyota a 16. helyet szerezte meg, ami visszaesést jelent a tavalyi 12. helyezésükhöz képest, a BMW szorosan a japánok mögött futott be.