1981-ben kezdték meg a W126-os Mercedes kupé változatának gyártását, mely aztán további 10 éven át maradt a kínálat része. A márka zászlóshajója kizárólag V8-as motorokkal készült, melyek tisztességesen repítették az 1,6 tonnát nyomó, 5 méter hosszú kétajtóst. Ma is kívánatos autó a klasszikus Mercedes kupé, aminek egyik legritkább és legerősebb változata természetesen az AMG-nél készült.
A Mercedes-Benz-hez közel álló tuningcég ekkor még független vállalkozásként működött és a német luxusautók mellett például a Mitsubishinek is készítettek egy-két felpaprikázott modellt. Az 560 SEC bitang változatából 100 darabot terveztek legyártani, végül azonban csupán ennek a menniségnek a felét valósították meg. Az autó legjellegzetesebb eleme a kiszélesített karosszéria, ami miatt igazán izmosnak tűnik ez az ártatlan hófehérre fényezett példány is. Az öblösebb kerékjárati ívekben többrészes, az autó színével megegyező, de polírozott peremű AMG felnik figyelnek.
Folytatódik a fehér a beltérben is, de már feketével vegyítve a világ összes gombját tartalmazó, elektromosan állítható Recaro sportüléseken, bizonyára remek érzés lehet átfogni az AMG sportkormányt és rápillantani a fehér számlapú műszeregységre. Az összképet valódi fabetétek teszik teljessé.
Hat literesre fúrta fel az AMG a Mercedes-Benz 560 SEC-be szerelt M117/9-es kódjelű, eredeti formájában 5,5 literes lökettérfogatú V8-as motort. Míg az 560-as 299 lóerőt és 455 Nm nyomatékot tudott, addig az AMG változat már 385 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Maximális nyomatéka 556 Nm-re nőtt. 270 km/órás végsebességgel pedig a mai napig bérelt helye van a német autópálya belső sávjába.