A 348-as utódjaként 1994-ben kezdték meg az F355-ös gyártását, mely három karosszériaváltozatban volt elérhető. Készült nyitott tetős, kétüléses verzió, biztonságosabb targa és természetesen kupé is. Utóbbinak legerősebb változata a Challenge, melyet utólagos készletként kaphattak meg autójukhoz a tulajdonosok. A csomag tartalmazta a bukócsövet, a versenyüléseket és a hozzájuk tartozó öveket, magnézium felniket, Brembo fékeket, különféle könnyített karosszériaelemeket, futóművet és még rengeteg apróságot, amivel az utcai használat ugyan nem kényelmes, de a versenypályán igazán hasznos. A motor maradt az eredeti 3,5 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as 375 lóerővel. Álló helyzetből 100-as tempóra az utcai modell 4,7 másodperc alatt gyorsul, ennél pár tizeddel valószínűleg gyorsabb a Challenge.
A 348-as utódjaként 1994-ben kezdték meg az F355-ös gyártását, mely három karosszériaváltozatban volt elérhető. Készült nyitott tetős, kétüléses verzió, biztonságosabb targa és természetesen kupé is. Utóbbinak legerősebb változata a Challenge, melyet utólagos készletként kaphattak meg autójukhoz a tulajdonosok. A csomag tartalmazta a bukócsövet, a versenyüléseket és a hozzájuk tartozó öveket, magnézium felniket, Brembo fékeket, különféle könnyített karosszériaelemeket, futóművet és még rengeteg apróságot, amivel az utcai használat ugyan nem kényelmes, de a versenypályán igazán hasznos. A motor maradt az eredeti 3,5 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as 375 lóerővel. Álló helyzetből 100-as tempóra az utcai modell 4,7 másodperc alatt gyorsul, ennél pár tizeddel valószínűleg gyorsabb a Challenge.
Fotó megosztása:
2003-ban, a Genfi Autószalonon mutatkozott be a még mindig főleg pályára szánt, de utcán már kevésbé kellemetlen használatot biztosító 360-as csúcsmodellje, a Challenge Stradale. A Ferrari úgy gondolta, hogy ezt az autót 20%-ban utcán, 80%-ban pályán használják majd a tulajdonosaik. 110 kilogrammot dobtak ki az alapmodellből, a rádiónak csupán hűlt helye, az ablakok plexiből vannak és a beltérben rengeteg az Alcantara a súlyos bőr helyett. Az autó szárazon 1180 kilogrammot nyom. 3,6 literes, V8-as motorja 425 lóerőt teljesít 8500-as fordulaton. A százas sprintet nagyjából 4 másodperc alatt futja.
2003-ban, a Genfi Autószalonon mutatkozott be a még mindig főleg pályára szánt, de utcán már kevésbé kellemetlen használatot biztosító 360-as csúcsmodellje, a Challenge Stradale. A Ferrari úgy gondolta, hogy ezt az autót 20%-ban utcán, 80%-ban pályán használják majd a tulajdonosaik. 110 kilogrammot dobtak ki az alapmodellből, a rádiónak csupán hűlt helye, az ablakok plexiből vannak és a beltérben rengeteg az Alcantara a súlyos bőr helyett. Az autó szárazon 1180 kilogrammot nyom. 3,6 literes, V8-as motorja 425 lóerőt teljesít 8500-as fordulaton. A százas sprintet nagyjából 4 másodperc alatt futja.
Fotó megosztása:
A 2007-es Frankfurti Autószalonon maga Michael Schumacher leplezte le a 430-as csúcsváltozatát. Több versenytechnikát is belepakoltak, aminek köszönhetően például váltója képes akár 60 milliszekundum alatt fokozatot cserélni. A 100 kilogrammal könnyebb 430-ast 4,3 literes V8-as motor hajtja, mely 8500-nál adja le 510 lóerős teljesítményét. Az 1250 kilogrammot nyomó autó 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
A 2007-es Frankfurti Autószalonon maga Michael Schumacher leplezte le a 430-as csúcsváltozatát. Több versenytechnikát is belepakoltak, aminek köszönhetően például váltója képes akár 60 milliszekundum alatt fokozatot cserélni. A 100 kilogrammal könnyebb 430-ast 4,3 literes V8-as motor hajtja, mely 8500-nál adja le 510 lóerős teljesítményét. Az 1250 kilogrammot nyomó autó 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Fotó megosztása:
Minden idők egyik legjobb Ferrarijának is tartják a 458-as hegyes változatát, mely egyben az utolsó szívómotoros változat is ebben a családban. A 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Spciale karosszériáját a Ferrari és a Pininfarina közösen dolgozta át a jobb aerodinamika és a nagyobb leszorítóerő érdekében. 4,5 literes motorja a valaha volt legerősebb szívó V8-as, amit Ferrariba pakoltak. Teljesítménye 605 lóerő, amit 9000-es fordulatnál ad le. Maximális nyomatéka 6000-nél 540 Nm. Súlya alulról karcolja az 1,4 tonnát, így 90 kilogrammal könnyebb az alapot adó 458 Italiánál. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 325 feletti.
Minden idők egyik legjobb Ferrarijának is tartják a 458-as hegyes változatát, mely egyben az utolsó szívómotoros változat is ebben a családban. A 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Spciale karosszériáját a Ferrari és a Pininfarina közösen dolgozta át a jobb aerodinamika és a nagyobb leszorítóerő érdekében. 4,5 literes motorja a valaha volt legerősebb szívó V8-as, amit Ferrariba pakoltak. Teljesítménye 605 lóerő, amit 9000-es fordulatnál ad le. Maximális nyomatéka 6000-nél 540 Nm. Súlya alulról karcolja az 1,4 tonnát, így 90 kilogrammal könnyebb az alapot adó 458 Italiánál. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 325 feletti.
Fotó megosztása:
Véget ért egy korszak a 488 Pista beköszönésével. A 90 fokos hengerszögű V8-as itt már csupán 3,9 literes, cserébe kapott két turbófeltöltőt, így 8000-nél 720 lóerőt hoztak ki belőle az olaszok. Maximális nyomatéka hegyeket mozgató 770 Nm, ami már 3000-től rendelkezésre áll. Alaposan átdolgozták a karosszériát, igazán brutális és nagyon hatékony aerodinamikai elemek kerültek fel a 488-asra. Az 1280 kilogrammot nyomó autó 2,85 másodperc alatt ugrik 100-as tempóra, a végsebessége 340 feletti.
Véget ért egy korszak a 488 Pista beköszönésével. A 90 fokos hengerszögű V8-as itt már csupán 3,9 literes, cserébe kapott két turbófeltöltőt, így 8000-nél 720 lóerőt hoztak ki belőle az olaszok. Maximális nyomatéka hegyeket mozgató 770 Nm, ami már 3000-től rendelkezésre áll. Alaposan átdolgozták a karosszériát, igazán brutális és nagyon hatékony aerodinamikai elemek kerültek fel a 488-asra. Az 1280 kilogrammot nyomó autó 2,85 másodperc alatt ugrik 100-as tempóra, a végsebessége 340 feletti.
Fotó megosztása: