Az ismerős formát csiszolja tovább a CR-V új generációja. Bocsánatos tehát azt gondolni, hogy faceliftről van szó, pedig dehogy: az autót minden pontján optimalizálták a közvetlen elődhöz képest.
Keskenyebbek például az A oszlopok, ami jobb kilátást jelent, míg az aktív hűtőlamellák a fenéklemez-borítással együtt a légellenállást csökkentik.
Az utastér tágasabb, és erre vízszintes elrendezésű műszerfalával rá is játszik. Utóbbin két darab 7 colos kijelző található, a középső alatt egyszerűsített klímaszabályozó felület kapott helyet.
Az autó valamivel nagyobb elődjénél, a megnövelt tengelytáv érezhetően jobb helykínálatot ígér utasoknak, csomagoknak egyaránt. Új a két szinten behelyezhető csomagtérpadló, a hátfal kéz nélkül, motorosan nyitható (opció), méghozzá előre programozott magasságba.
A hátsó ülés 60:40 arányban osztott, de ha akarjuk, ez nem is a hátsó ülés, hanem a középső: állítólag kiemelkedően tágas és kényelmes a harmadik üléssor, a beszállást is kényelmessé tették.
Másik fontos újdonság a hibrid hajtáslánc: a 2,0 literes változó szelepvezérlésű, Atkinson-ciklusú benzinmotorhoz két villanymotor társul. Ez a hajtáslánc majd 2019 elejétől lesz elérhető, az idén ősszel induló forgalmazáskor a 1,5 literes benzines turbómotor (hatos kézi vagy fokozatmentes automata váltóval) jelenti az egyetlen opciót – dízel tehát nincs a kínálatban!
Mindkét verzióhoz rendelhető (alapból egyikhez sem jár) összkerékhajtás; a 38 mm-rel megnövelt szabad hasmagassággal együtt tisztességes terepalkalmasságról beszél a Honda.