Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja! Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Tibor, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad! ET-szám – eszik, vagy isszák? Abroncsmágusaink segítenek megfejteni a bajos kérdéseket.
Alfa vagy Škoda?
Olvasónk kérdez
Üdvözletem Tibor,
Autóvásárlás elött állok, de még az autó típusán gondolkodom. Eddig amiket kinéztem magamnak azok a Skoda Octavia II, Seat Leon, Alfa Romeo 159, esetleg Audi A6 2.0 tdi. 2009-2012 közötti modellek érdekelnek. Főbb szempontjaim, hogy kényelmesek, tágasak, megbízhatóak, felszereltek legyenek, és a sportosság sem elhanyagolható szempont. Eddigiek alapján talán az Alfa áll az első helyen, de a megbízhatósága számomra kérdéses. Ebből a 2.0 jtdm 170 lóerős motorosat preferálnám. Önnek mi a véleménye, érdemes a macsó olaszt megvenni, vagy maradjak az elterjedtebb németeknél?
Lóránd.
Szakértőnk válaszol
Kedves Lóránd!
A 159 sokkal megbízhatóbb, jobban sikerült széria az előd 156-hoz képest. Már-már eléri a német autók megbízhatóságát, vagy a német autók süllyedtek mélyebbre ezen a téren – nehéz eldönteni. Az Alfa gyenge pontja az elektronika megbízhatatlansága és a relatív magas alkatrészárak. Ha ezekkel a hátrányokkal megtanul együtt élni, szeretni fogja az Alfáját, mert gyönyörű, sportos, egyedi és kényelmes autót tudhat magáénak. A futómű parádés. A 2.0 jtdm motortól nem kell félni. Viszonylag megbízható. A 170 lóerős csúcsmodell már haladós is. Kár, hogy nem túl takarékos. Nemrég találkoztam egy motorvezérlő-hibás példánnyal, persze lehet, hogy csak egyedi eset volt. Sajnos sok a leharcolt Alfa a hazai használtautó-piacon. Érdemes átnézetni vásárlás előtt.
Üdvözlettel, Varga Tibor
Sportos turbóst első autónak?
Olvasónk kérdez
Üdv, kedves szakértő!
Első autó vásárlása előtt állok és a segítséget szeretném kérni öt típusról egy Audi A3 1.8T (wututu) 1999, Audi A4 1998-99 1.8T-1.6 Benzin, Fiat Grande Punto 1.4 2006 és egy Mercedes-Benz CLK 200 2.0 Benzin 1999. Fenntartásban, típus hibák, fogyasztások…stb Ha tudnál nekem ebbe tanácsot adni?
Köszönettel,
Gergő
Szakértőnk válaszol
Kedves Gergő!
Amikor motort szerettem volna kamaszkoromban, akkor olvastam egy szakértő tanácsát, talán a Motor Revüben: inkább hajts egész nyáron egy MZ-t, mint dédelgess a garázsban egy lerobbant Hondát. Az első autónál is az a fontos, hogy minél többet tudd használni és ne szervizelésre menjen el a pénzed, hanem autózásra. Az említett autók közül a Grande Punto felel meg ennek a legjobban. Ráadásul az 1,4-es benzinesből létezik hatfokozatú váltós is a 95 lóerős verzióban, ami autópályára is jó megoldás.
Tehát csak Puntót keresnék a helyedben. Az A4-re épül a Passat B5, az A4 bajait és erényeit viszi tovább.
A CLK 19 évesen sem az az autó, amit fenntartási költségei alapján javasolni mernék. Ha nem a Punto, akkor az A3 1,6, mert ahhoz legalább minden van olcsón és a rozsdásodó első sárvédőn kívül nem korrodál vészesen. De életvédelme sokkal gyengébb a Grande Puntóénál. A reális átlagfogyasztási értékeket mind az öt autóra leszűrheted itt.
Ha valami ritkább, izgalmasabb autót szeretnél, ott a Smart Forfour a Punto helyett és esetleg az 1999-2005 közötti Toyota Celica T23 a CLK alternatívájaként. De abból elég sok a rom és hátul egyáltalán nincs benne fejtér felnőtteknek.
Üdv, Szörényi András
Nagy felni, peres gumi? Nem ésszerű választás!
Olvasónk kérdez
T. Uram.
Most vásárolt új 2.0 TDCi diesel mondeohoz 18″ kerekek vannak.Téli kerék garnitúrát szeretnék hozzá. A 16″,17″,18″ méretek között a futás teljesítmény, és a sérülékenység szempontjából milyen különbségekre számíthatok. A nagyobb felni jobban mutat de érdemes azt választani a peresebb gumi végett? Szeretném tanácsát, javaslatát kérni a fentiekkel kapcsolatban.
Szakértőnk válaszol
Tisztelt Tibor!
Igen, mindenképp érdemes legalább egy mérettel lejjebb menni, sőt ennél a típusnál talán a 16” a legjobb ár/érték arányú megoldás, hiszen ott elérhető acélfelni is, nem úgy, mint 17” esetében. Futásteljesítményben és sérülékenységben pedig mindenképp jobban járunk a kisebb kerekekkel.
Üdvözlettel, Szabó Péter