A Mercedes erőforrásával készülő X-osztály a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, néhány dolgot azonban már most tudni lehet róla. Például azt, hogy izmos lesz.

Az X350d erőforrása ugyanis 258 lóerős (190 kW) teljesítményre és 550 newtonméteres maximális nyomaték leadására képes 1400-3200 percenkénti fordulatszám mellett. A motorhoz hétfokozatú, 7G-Tronic Plus automata váltó csatlakozik, mely a kormánykerékről is kapcsolható.

A paletta legerősebb blokkjával az X-osztály mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, kombinált fogyasztási értéke pedig 9 l/100 km körül alakul. Mindez legalább olyan ígéretesen hangzik, mint az, hogy a hengerfalakat a Forma-1-ben is használt megoldással, súrlódáscsökkentő Nanoslide-bevonattal látták el.

Német motorral egészül ki a Mercedes X-osztály 1

A kínálat csúcsmodelljéhez illően Pure-ral nem, csak Progressive és Power felszereltséggel lesz hazavihető. Az elérhető extrák között háromféle felni, bukócső, platóroló és platóponyva is megtalálható. Az x350d állandó összkerékhajtással, start&stop-rendszerrel és a sportosabb vezetést biztosító Dynamic select kapcsolóval érkezik az európai kereskedésekbe, 2018 közepén. Németországban  – 19%-os áfával – 53 360 euróért , vagyis átszámítva 16,7 millió forintért lesz elvihető.

Ha kíváncsi vagy arra, hogyan szerepelt az X-osztály az első magyarországi teszten, akkor ezen a linken részletesen is olvashatsz tapasztalatainkról.