1985 februárjában, az Amszterdam Motor Show-n mutatkozott be az első M5-ös. Kevésbé valószínű, de a pletykák szerint az akkori vezérigazgató testőreinek volt szüksége először olyan 5-ös BMW-re, ami lépést tartott a turbós 7-essel. Az E28-as BMW M5-be az M88-as kódú sorhatos motor került 286 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal. Álló helyzetből 6,5 másodpercig tart a százas sprint, a végsebesség kicsivel 250 km/óra feletti.
1985 februárjában, az Amszterdam Motor Show-n mutatkozott be az első M5-ös. Kevésbé valószínű, de a pletykák szerint az akkori vezérigazgató testőreinek volt szüksége először olyan 5-ös BMW-re, ami lépést tartott a turbós 7-essel. Az E28-as BMW M5-be az M88-as kódú sorhatos motor került 286 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal. Álló helyzetből 6,5 másodpercig tart a százas sprint, a végsebesség kicsivel 250 km/óra feletti.
Fotó megosztása:
Az E34-es volt az utolsó M5-ös BMW, ami kézzel készült a németországi Garchingban, egy autó elkészítése két hetet vett igénybe. Az S38-as sorhatos motor kezdetben 3,6 literes volt és 315 lóerőt adott le, később 3,8 literesre növekedett, a teljesítmény pedig 340 lóerő lett. Ez a változat már 6 másodperc alatt futotta a százat és akár 270 km/óra feletti végsebességével ma is helye van a belső sávban.
Az E34-es volt az utolsó M5-ös BMW, ami kézzel készült a németországi Garchingban, egy autó elkészítése két hetet vett igénybe. Az S38-as sorhatos motor kezdetben 3,6 literes volt és 315 lóerőt adott le, később 3,8 literesre növekedett, a teljesítmény pedig 340 lóerő lett. Ez a változat már 6 másodperc alatt futotta a százat és akár 270 km/óra feletti végsebességével ma is helye van a belső sávban.
Fotó megosztása:
Egyes információk szerint az E39-es BMW M5-ös eredetileg nem volt tervben, a bajorok megelégedtek volna az 540i-vel is, mint csúcsmodell. A piac azonban mást diktált, ezért megalkották az E39 M5-öst, mely villámgyorsan a világ leggyorsabb négyajtós limuzinja lett. A gépháztető alatt 4,9 literes, szívó V8-as található 400 lóerővel és 500 Nm csúcsnyomatékkal. Az autó kizárólag hatfokozató kéziváltóval volt elérhető, így az ügyes vezetőn is múlik a 6,3 másodperces százas sprint. Korlátozás nélkül mérések szerint a 293 km/órás sebességet is megfutja.
Egyes információk szerint az E39-es BMW M5-ös eredetileg nem volt tervben, a bajorok megelégedtek volna az 540i-vel is, mint csúcsmodell. A piac azonban mást diktált, ezért megalkották az E39 M5-öst, mely villámgyorsan a világ leggyorsabb négyajtós limuzinja lett. A gépháztető alatt 4,9 literes, szívó V8-as található 400 lóerővel és 500 Nm csúcsnyomatékkal. Az autó kizárólag hatfokozató kéziváltóval volt elérhető, így az ügyes vezetőn is múlik a 6,3 másodperces százas sprint. Korlátozás nélkül mérések szerint a 293 km/órás sebességet is megfutja.
Fotó megosztása:
A világ első négyajtósa, melybe V10-es benzinmotort szereltek és ezzel megszületett minden idők egyik legszürreálisabb M5-ös BMW-je. Az állítólag F1-es gyökerekből eredő V10-es ugyan nem a megbízhatóságáról híres, de hangja páratlan. Amerikai piacra készült kevéske kéziváltós kivitel belőle, de sokkal jellemzőbb a 7 fokozató SMG. 507 lóerő és 570 Nm nyomaték rejlik az S85-ös motorban. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,7 másodperc alatt gyorsul, a mutató egészen 320 alá kalandozhat.
A világ első négyajtósa, melybe V10-es benzinmotort szereltek és ezzel megszületett minden idők egyik legszürreálisabb M5-ös BMW-je. Az állítólag F1-es gyökerekből eredő V10-es ugyan nem a megbízhatóságáról híres, de hangja páratlan. Amerikai piacra készült kevéske kéziváltós kivitel belőle, de sokkal jellemzőbb a 7 fokozató SMG. 507 lóerő és 570 Nm nyomaték rejlik az S85-ös motorban. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,7 másodperc alatt gyorsul, a mutató egészen 320 alá kalandozhat.
Fotó megosztása:
Néhányan azt állítják, hogy az F10-esbe szintén tízhengeres motort szerettek volna pakolni a bajorok, de aztán az emissziós normák győzedelmeskedtek és megérkezett a turbós korszak. A 4,4 literes V8-asra két turbófeltöltő került, a teljesítmény 560 lóerőre ugrott, melyet a Competition csomaggal 575-re lehet duzzasztani. A 30. évfordulós limitált kiadása azonban már kereken 600 lóerőt teljesített. A Competition csomagos változat 4,1 másodperc alatt lövi magát 100-as tempóra és korlátozás nélkül 305 km/óra a végsebessége.
Néhányan azt állítják, hogy az F10-esbe szintén tízhengeres motort szerettek volna pakolni a bajorok, de aztán az emissziós normák győzedelmeskedtek és megérkezett a turbós korszak. A 4,4 literes V8-asra két turbófeltöltő került, a teljesítmény 560 lóerőre ugrott, melyet a Competition csomaggal 575-re lehet duzzasztani. A 30. évfordulós limitált kiadása azonban már kereken 600 lóerőt teljesített. A Competition csomagos változat 4,1 másodperc alatt lövi magát 100-as tempóra és korlátozás nélkül 305 km/óra a végsebessége.
Fotó megosztása:
Végleg kihalt a kéziváltó opciója és kizárólag xDrive összkerékhajtással elérhető a legfrissebb, már G90-es kódjelű M5-ös. Ennek ellenére nem kell lemondani a driftről, hiszen az áthangolt xDrive átkapcsolható hátsókerekes üzemmódra is. A motor maradt a 4,4 literes, biturbó V8-as, de már kereken 600 lóerővel és 750 Nm csúcsnyomatékkal. Álló helyzetből csupán 3,4 másodperc a 100 km/órás sebesség.
Végleg kihalt a kéziváltó opciója és kizárólag xDrive összkerékhajtással elérhető a legfrissebb, már G90-es kódjelű M5-ös. Ennek ellenére nem kell lemondani a driftről, hiszen az áthangolt xDrive átkapcsolható hátsókerekes üzemmódra is. A motor maradt a 4,4 literes, biturbó V8-as, de már kereken 600 lóerővel és 750 Nm csúcsnyomatékkal. Álló helyzetből csupán 3,4 másodperc a 100 km/órás sebesség.
Fotó megosztása: