Már három év múlva forgalomba kerülhetnek a Lagonda márka első sorozatgyártású modelljei, ígéri az Aston Martin, amely nem megfizethetőbb, hanem még drágább almárkát készül létrehozni maga mellett. De nemcsak ezt ígérik, hanem azt is, hogy az autó feltalálása óta nem történt ilyen forradalmi változás, mint amit a Lagonda jelent majd.

Űberluxus ökomárkaként támad fel a Lagonda 1

Mindezt a tervezett technológiai tartalomra alapozva jelentik ki: egyrészt tisztán elektromos márkát készülnek építeni, másrészt magas fokú autonómiát adnak a járműveknek, így azok nemcsak emissziómentesen, de sofőrmentesen is fognak közlekedni.

A Lagonda Vision Concept már ezt a járművet készíti elő, nemcsak technológiájában, de formavilágában is. A kettő persze összefügg, hiszen a padlóba integrált akkumulátorok jóformán szabad kezet adtak a tervezőknek, akik a szokásosnál alacsonyabb és rövidebb szedánt alkottak, amelyben ugyanakkor fejedelmi férőhely jut négy kétméteres (!) felnőttnek.

Űberluxus ökomárkaként támad fel a Lagonda 49

A lényeg az volt, hogy váratlan, előzmények nélküli, mégis organikus és természetes megoldásokkal álljanak elő. Ez már az anyagválasztásban is megjelenik: a szokásos karbon és kerámia mellett kasmír és selyem jelenik meg az utastérben; a karosszék stílusú fotelekbe nem beszállunk, hanem leülünk, hiszen az ajtókkal együtt a tetőlemez egy darabja is nyílik.

A kormány balról jobbra tologatható, vagy akár el is tűnhet, hiszen az autó a jelenleg elképzelhető legmagasabb, négyes szintű autonómiára képes. Az első ülések teljesen hátra fordíthatók, de aki inkább maga vezetne, az is megtalálja a számítását.

A Lagonda Vision Concept akkumulátorai szilárdtest cellákat alkalmaznak, valós hatótávolságukat 640 kilométerre saccolja a gyártó; a töltés indukciós alapon zajlik. Mind a négy kerék hajtott, vagy akár csak egy, ahogy a helyzet megköveteli.