Ugyan a McLaren a Honda helyett idén már a Renault motorjaival lép pályára, a téli tesztelés hasonlóan nyögvenyelősen halad, mint a korábbi években, ilyen-olyan műszaki hibák, leállások követik egymást, hat nap után a wokingi csapat az utolsó a megtett kilométereket tekintve.

Fernando Alonso, akinek szerdán 57 kör jutott, azért egyelőre nem aggódik, úgy gondolja, pénteken már nem is lenne szükséges vezetnie, a csapat és ő is megkapta a válaszokat arra kérdésre, milyen, mit tud az MCL33-as.

„Természetesen szerettünk volna ennél több kört menni ma. Egy kicsit több mint 50 kör lett a program, és megint kiderült ez-az” – utalt az olajszivárgás miatti leállásra. „Ez hozzátartozik a teszteléshez, és remélhetőleg Melbourne-ben már nem jön el ilyesmi a 10. körben, szóval örülök, ha most egyre erősebbé tesszük az autót.”

„A program minden fontos elemét sikerült elvégezni délelőtt, a nap további része hosszú etapokról szólt volna, amikből nem nyertünk volna további információt, ezért nem igazán aggaszt a ma kiesett táv. Az utolsó napon talán még kell pár hosszú etap, ellenőrizni kell pár dolgot, de a téli tesztelés alapvető kérdéseire már megkaptuk a válaszokat. Nekem nem is kellene az utolsó nap, de beülök az autóba, vezetek majd, aztán talán még megtudunk pár új dolgot” – magyarázta.

Alonso hangsúlyozta, hogy az eddigi problémák kis dolgok voltak:

„Semmi alapvető baj nincs az autóval, az összes eddigi hibát illetően kézben tartottuk a dolgokat. Sajnos minden nap előjön valami új dolog, de szerintem ettől csak erősebben érkezünk Ausztráliába.”