Nagyot ment a gumiabroncspiac a tavalyi évben, a személyautóra és kisteherre vásárolt új gumik darabszámának növekedése 2016-hoz képest közel 5 százalék volt az Automax friss adatai szerint.

Az értékesítés volumene mellett a hazai autósok vásárlási szokásai is változóban vannak, egyre inkább az online csatornák kerülnek előtérbe, itt a növekedés 8,5 százalék volt. A legjobban a négy évszakos gumik piaca nőtt, ami az évente maximum 10 ezer kilométert megtevő autósok számára optimális választás.

Márkák tekintetében egyértelmű a hazai gyártású abroncsok dominanciája. Ezek a márkák egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, az itthon eladott abroncsok közt közel minden negyedik hazai gyártású, és évről évre növekszik az arányuk.

Négy új abroncs vásárlása esetén az átlagos kosárérték 75 946 forint volt 2017-ben. A legolcsóbban egy Daewoo Matizra kerültek téli abroncsok, darabonként mindössze 7000 forintért. A másik végletet és egyúttal rekordot egy 813 ezer forintos beszerzés jelentette, mely egy BMW X6 tulajdonosának biztonságos téli közlekedését alapozta meg. Az összeg nagyjából egy átlagos használt autó piaci értékének felel meg.

Az alsó-középkategóriás autók dominanciájára utal, hogy nyári és téli gumik esetében is a legnépszerűbb méret a 205/55 R16-os volt. Az újautó-értékesítés fellendülése ugyanakkor a vásárlási szokásokra is hatással volt: 50 százalékkal többen szerezték be a téli gumit felnire szerelve.