Howard Carpenter Marmon (1876-1943) amerikai autómérnök és feltaláló, az elsők között alkalmazott a visszapillantó tükröt és épített alumínium karosszériás autókat, ő tervezett először együléses (monoposto) versenyautót (Marmon Wasp, 1911), illetve neki tulajdonítják a világ első V16-os motorjának a megszerkesztését.
A róla elnevezett autógyár 1902-ben kezdte meg működését; a családi vállalkozás az azt megelőző ötven évben malomipari berendezéseket gyártott. Egészen 1933-ig működtek, mint kifejezetten jó minőségű, nagysebességű, jó ár-érték arányú luxusautók gyártói.
A 8,0 literes, V16-os motorral (alumínium blokk, acél perselyek) szerelt Marmon Sixteen az imént említett alumínium építésmódnak köszönhetően könnyebb volt vetélytársainál; a 200 lóerős autó állítólag könnyedén legyorsult egy nála háromszor drágább Duesenberg J modellt.
Az 1931 és 1933 között gyártott autóból csupán hetvenöt példány maradt fenn; a különösen kecses, LeBaron karosszériás sportkupé felépítményből mindössze hat darab létezéséről tudunk. Ilyen volt a most kalapács alá került autó is, amely hosszú élete során számtalanszor cserélt gazdát, ám szerencsére mindig szakértő, szerető kezek gondozták. 2002-ben a világ első számú Marmon-szakértőjének útmutatásai szerint, teljes körűen felújították.
Az árverés szervezői eredetileg 700 ezer dollár körüli bevételre számítottak, ám végül két reménybeli vásárló hatalmas párbajba kezdett a kocsiért. Röpködtek a licitek, és végül egymillió-ötvenezer dollárnál, azaz 266 millió forintnál sújtott le a kalapács.