Az új típuscsalád a 7-es és 8-as osztályú modelleket foglalja magában, innen ered az XL7 és az XL8 elnevezés is. Ennek megfelelően az új széria a 16,5-től a 30 tonnás össztömegig terjedő tartományt fedi le. A kínálatban elérhető leghosszabb típus tengelytávja akár a hét métert is elérheti, és a jövendő üzemeltetők akár 5 tengelyes változatban is megrendelhetik a Hino XL-t. Külső ránézésre senki sem mondaná meg, hogy japánok tervezték őket, hiszen megjelenésük a ’70-es és ’80-as évek Amerikáját idézi meg: krómozott hűtőmaszkkal, tükrökkel, üzemanyagtankkal és felnikkel készülnek.

Ilyen retró csőröseket gyárt Amerikában a Toyota leányvállalata 1

A Hino Amerikában

A Hino 1995-ben lépett az amerikai piacra első alkatrész-kereskedelmi központjának megnyitásával. 2004-ben megkezdték a közepes teherbírású teherautók gyártását a Toyota kaliforniai gyárában. Egy évvel később megalapíttották amerikai székhelyüket a michigani Farmington Hillsben. 2008-ban pedig a nyugat-virginiai Williamstownban is elindult a Hino teherautók összeszerelése. 2016-ban elkészült az 50. ezredik amerikai piacra szánt Hino teherautó.

Ilyen retró csőröseket gyárt Amerikában a Toyota leányvállalata 2

Hino XL Series Tractor (4×2) Powered by Hino A09 Turbo Diesel Engine (PRNewsfoto/Hino Trucks)

A modellcsalád valamennyi darabját a Hino A09-es, hathengeres, 8,9 literes turbódízel erőforrásával fogják gyártani, melyet a japán piacon értékesítendő nehézkategóriás teherautókhoz és autóbuszokhoz gyártanak, de korábban a Hino Dakar-rali-teherautóban is használták. A palettán a legerősebbnek a 360 lóerős változat tekinthető, mely 1560 newtonméteres nyomaték leadására képes. A váltók terén az Allison, illetve Eaton termékei csatlakoztathatók a kínálatban szereplő motorokhoz. A blokkokat hosszú élettartamra, mintegy 1,6 millió kilométerre tervezték.

Ilyen retró csőröseket gyárt Amerikában a Toyota leányvállalata 3

Az XL-szériánál az alapfelszereltség része a LED-világítás, az ütközésre figyelmeztető rendszer, valamint az elektronikus stabilitásvezérlés, de napjaink elvárásainak megfelelően opcionálisan rendelkezésre áll a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, valamint az intelligens rakománykezelő rendszer is. Az extrák listáján elérhető még többek között a krómozott, fűthető tükör és a differenciálzár is.

A gyártó a szériát nagyon kedvező feltételekkel kívánja bevezetni Észak-Amerikában. Többek között minden megvásárolt XL-hez három éven át 24 órás szervizfelügyeletet biztosítanak. Az új XL-szériát 2019-től elejétől kezdik gyártani, ezt követően jelenhetnek meg az utakon is az első példányok.