Az elmúlt két hétben a Forma-1-esek négy-négy napot töltöttek Barcelonában a 2018-as autóik, és persze az idei gumik tesztelésével. A gumiszállító Pirelli az idei évre kibővítette a kínálatát, a hét száraz keverékből áll a paletta. Az olasz gyártó összes eddigi keverékét egy fokozattal lágyabbá tette, a tavalyi kemény helyét átvette a szuperkemény, míg a leglágyabb a mostantól az utlralágy után következő hiperlágy lesz.
Az olasz cég motorsportfőnöke, Mario Isola azt mondta, a tesztelés után egész pontos képet kaptak arról, melyik keverék mit tud.
„Mostanra elég jó elképzelésünk van a keverékek közti különbségekről. Nagyjából héttized van az ultralágy és a hipelágy között, ami egybevág az előzetes várakozásainkkal” – mondta.
A közepes és a lágy keverék közt 0,8 másodperc van.
„A rossz idő miatti bizonytalan kezdés után végül igen eredményes lett a tesztelés a második hét reprezentatívabb időjárási körülményei között, pont, ahogy szerettük volna. A rossz idő pedig lehetőséget adott az esőgumik kipróbálására és a váltási pontok azonosítására is.”
A Pirelli csak a kemény és az ultrakemény keverékeket illetően nem lát még tisztán, ugyanis az előbbit csak két csapat használta egyetlen napon, az utóbbi pedig fel sem került az autókra, igaz, azt amúgy is csak olyan tartaléknak szánják.
„A csapatok lazán hoztak több mint 100 kört naponta. A fő változást az idei évre újraaszfaltozott pálya jelentette, simább lett, jobb a tapadás. Egészen más, mint a régi. A régi aszfalt elég érdes volt, komolyan koptatta a gumikat, ahhoz a kemény keverékek illettek. Az új sokkal simább és jobb a tapadás, így sokkal kisebb volt a kopás” – magyarázta a szakember, hozzátéve, hogy a korábbiakkal ellentétben viszont megjelent a szemcsésedés és a hólyagosodás, mert az autók eleje jobban csúszkál a sima aszfalton.
„A következő állomás az Ausztrál Nagydíj, ott már versenykörülmények között láthatjuk majd a 2018-as abroncsokat” – zárta Isola.