Oroszországban aki teheti, a mindennapi, átlag vidéki közlekedéshez valami irgalmatlan terepjárót vesz, alap a Toyota LandCruiser, alacsonyabb árkategóriában pedig a jó öreg Lada Niva. Ha pedig tényleg terepre merészkedik, vagy valahol a vadonban, Szibériában, a tajgán él, akkor be kell szerezzen egy extrém, európai szemmel túlzásnak tűnő gépet.
Remek kétéltű mocsárjárókat gyártanak már a helyi műhelyek, de aki ezt nem tudja megfizetni, annak marad a bontó, a flex és a hegesztés. Ez a Volga-GAZ 66 is így születhetett, a tengelyek és a hajtás nagy része a GAZ 66 katonai terepjáróból származik, az elegáns kabint pedig egy Volga 3110 adta. Motorja 115 lóerős, gázlómagassága pedig majd 1,5 méter, így egy sekélyebb folyón is gond nélkül átkel a gazdája által Charlie névre keresztel gép.