A Forma-1 tavaly érkezett tulajdonosa, az amerikai Liberty Media határozott szándéka, hogy 2021-től megreformálja a sportág pénzügyeit, a csapatok kiadásait lejjebb szorítsa, a bevételek elosztását pedig egyenlőbbé tegye.

A jelenleg pusztán a részvételért évi 100 millió dolláros bónuszt bezsebelő Ferrari az egészre prüszköl, a Mercedes pedig a célt jónak bélyegezve vezeti elő a fenntartásait, ám a Renault például bármiben benne lenne, mondta el a technikai főnök, Bob Bell.

„A Renault támogatja a Forma-1-es részvétel és az eredményes szereplés költségeinek csökkentését. Jelenleg óriási eltérések vannak a csapatok között, a bevételek és a kiadások között. Nem szabadna ennyibe kerülnie a Forma-1-es sikereknek. Meg kell találnunk a módját a költségek letörésének és az esélyek kiegyenlítésének. Bármilyen kezdeményezést támogatunk, ha a kiadási plafon az, akkor azt is. Ha szabályokat írnák át úgy, hogy csökkenjenek a költségek, azt is támogatjuk. Szerintem senki sem szeretne önként még többet költeni” – idézte a Motorsport.com a szakembert.

A Forma-1-ben először 2009-ben vetődött fel a kiadási plafon bevezetése, ezen felbuzdulva három új csapat – Hispania/HRT, Lotus/Caterham, Virgin/Marussia/Manor – be is lépett, ám miután a nagyok ellenkezése után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ejtette a dolgot, a különböző tulajdonosváltások, mentőövek ellenére sorra csődbe is mentek.

„A Forma-1-nek el kellene jutnia oda, hogy minden csapat fenn tudja tartani magát, ne veszteséget termeljen. Vegyük például (az elmúlt két évben konstruktőri 4.) Force Indiát: az elmúlt években Vijay (Mallya, tulajdonos) tőkeinjekciói tartották életben őket. A Manor is csak úgy élt meg, hogy a tulajdonos pénzt tett bele. El kell jutni oda, hogy a csapatok a bevételeikből önfenntartók lehessenek” – magyarázta Bell.