A 2018-as idényre a Renault egy régi kihívásra talált új megoldást: a csapat hőállóvá tette a hátsó szárnyat, hogy aztán az arra vezetett kipufogógázzal növeljék a hátsó leszorítóerőt – az elv ugyanaz, mint néhány évvel ezelőtt, még a V8-as korszakban a befújt diffúzoroknál, vagy mint tavaly a megfújt nyeregszárnyaknál (monkey seat).

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint az ötlettel nincs gond, viszont arra figyelmeztet, hogy ha a hatást a külön erre kifejlesztett, gázadáson kívül is fújó motorüzemmóddal egészítik, már nem lesznek elnézők.

„Szerintem egészen minimális pluszt ér el ezzel a Renault. Semmi gondom a megoldással, feltéve, ha a motort nem üzemeltetik hamis, abnormális módban” – mondta, amikor a Motorsport.com a Renault-ról kérdezte.

„El kell fogadnunk, hogy a kipufogónak mindig is van valami hatása, de 2012-13-ban óriási volt. Azt sikerült leépítenünk, a 2014-es motorszabályoknál pedig figyeltünk arra, hogy kiiktassuk a kipufogóhatást, de azért csak maradt valamennyi. Ez van, az idény folyamán majd meglátjuk, hogy szükséges-e valamilyen lépés a visszaszorítására. A fő, hogy amennyire tudom, a Renault-nál nem csinálnak semmi hülyeséget a motorüzemmódokkal, nincs semmi abnormális” – magyarázta Whiting.

A bevezetőben említett monkey seateket az idei évre már betiltották, de Whiting elismeri, hogy tökéletesen nem tudják kiiktatni a kipufogógázok aerodinamikai célú felhasználását.

„A tavalyi év előtt kényes pont volt a befújás, hiszen a hátsó szárnyak 150 mm-rel alacsonyabbak lettek, mint 2016-ban, így nagyobb hatást lehetett volna elérni. Ezért is tettük át a kipufogót középre és közel vízszintes pozícióba. A csapatok aztán előálltak a monkey seatekkel, de ezeket a szabályok átírásával kiiktattuk idénre. De így is marad egy kis játéktér, és tudjuk, milyenek a csapatok, ha elveszünk valamit, akkor ha csak 10 százalékát is, de megpróbálják visszaszerezni.”