A Mercedes motorfőnöke, Andy Cowell nem sokkal a Forma-1-es szezonnyitó hétvége előtt arról beszélt, hogy az idei erőforráshoz minden korábbinál erősebb időmérős, vagy ahogy ő fogalmazott, partiüzemmódot fejlesztettek.
Miután az Ausztrál Nagydíj kvalifikációjának végén a címvédő Lewis Hamilton a második Kimi Räikkönent hattizeddel verve vitte el a pole-t, a top3-mal interjút készítő Will Buxton, majd a leülős sajtótájékoztatón Sebastian Vettel felvetésére is cáfolta az angol, hogy a Q3-ban bekapcsolta a partiüzemmódot.
„Mindenkit biztosíthatok, hogy nincs partimódunk. A Q2-től a Q3 végéig ugyanazt az üzemmódot használtam. Nincs különleges gomb vagy mód, amit bekapcsoltam” – állította Hamilton.
„Hát akkor mit csináltál?” – kérdezett vissza Vettel.
„Csak vártam, hogy összehozzak egy jó kört, amivel letörlöm a képedről a vigyort” – replikázott a mercis.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy későbbi interjúban megcáfolta versenyzőjét, az osztrák elismerte, hogy Hamilton feljebb tekerte a motort:
„Igen, van partiüzemmód az autóban, és át is váltottunk rá a Q3-ra” – erősítette meg, hozzátéve azonban, hogy a pole-kör csakis Hamilton tehetségének köszönhető.
„Az első és a második Q3-as menet között már nem volt különbség (a motort tekintve), ahogy mondta, egyszerűen összerakott egy jó kört, nagyobb tempót vitt át a kanyarokon. Az előny Lewis Hamiltonból fakadt, olyan kört hozott össze, amilyen a tapadási viszonyok mellett korábban nem sikerült neki, akkor viszont minden összeállt. Az üzemmódokban nem volt különbség.”