Az időmérős remek teljesítmény után még jobban kezdődött a Haas versenyzői számára a futam, Kevin Magnussen a negyedik, Romain Grosjean a hatodik helyen haladt a rajtot követően. Ráadásul mindkettejüket az elvileg erősebb Red Bullok szorongatták hátulról, de nem tudtak velük semmit sem kezdeni, Max Verstappen meg is pördült a csata közben.

A bokszkiállásokat Kevin Magnussen kezdte, azonban négy kanyarral később leparkolta autóját. A visszajátszásból kiderült, a bal hátsó kerekét nem rögzítették megfelelően, de a hibát észlelő szerelőnek már nem volt ideje közbeavatkozni.

„Nehéz megemésztenünk, hogy mindkét autónk kiesett ilyen előkelő pozíciókból. Nagy várakozásokkal érkeztünk versenyezni, és jól álltunk. Szívszorító így befejezni a hétvégét. Helyrerázzuk magunkat, és csúcsformában térünk vissza” – mondta Magnussen.

Egy körrel később Romain Grosjean is hasonlóan járt, ő a bal első kerékkel szenvedett meg, két kanyarig jutott a bokszból kifelé, majd olyan szerencsétlen helyen tudott félrehúzódni, hogy be kellett hívni a biztonsági autót, mely jól felforgatta az addigi versenyt.

F1: Duplán bakizott a Haas, ennek komoly ára lehet 1

„Egész hétvégén remek autónk volt, mindenhol megvolt a tempó, sok és kevés üzemanyaggal is. Ha Kevin előtt lettem volna, ott maradtam volna az élmenőkkel. Ki kell derítenünk, mi volt a probléma, a légpisztolyokkal volt-e valami vagy a szerelők hibáztak, de a teszteken nem volt gond. Rengeteg pontot vesztettünk ma” – zárta Grosjean, utalva a konstruktőri bajnokságra.

Azonban nem csak a bajnokságban érintheti hátrányosan a csapatot a mai fiaskó. A versenyigazgatóság 5000-5000 eurós büntetést szabott ki a csapatra a két eset miatt az autók veszélyes állapotban történő kiengedése miatt.