A Forma-1 működését jelenleg keretbe foglaló kétoldalú szerződési rendszer 2020-ban fut ki, a sportág tavaly érkezett új tulajdonosa, a Liberty Media pedig pénzügyi és technikai reformokkal szeretné sokkal kiegyenlítettebbé tenni a versenyt és izgalmasabbá tenni a show-t.

A 2013-as előző megállapodás alapján évi százmilliós bónuszt leakasztó Ferrari és a jelenlegi műszaki szabályrendszer mellett verhetetlen Mercedes persze nem fogadná szívesen az átalakulást, Maranellóban elő is húzták a kiszállási fenyegetést, amihez óvatosan a Mercedes is kontráz.

Az 1996-os világbajnok Damon Hillnél a hétvégén betelt a pohár, a Twitteren küldte el melegebb éghajlatra a kerékkötőnek tekintett két gyártót:

„Ami engem illet, minél előbb eltűnik a Mercedes és a Ferrari, annál jobb! Ezek a nagyvállalatok tönkreteszik a sportot. Nem akarnak együttműködni. Mindig és mindent maguknak akarnak. Az FIA elvesztette az irányítást az F1 felett” – írta a Twitteren az egykori Williams-pilóta.

A vita, az adok-kapok a következő hónapokban csak erősödni fog, ugyanis a 2021-es rendszerről – az átfutási és felkészülési idő miatt – még idén dönteni kell.