Még 1977-ben gördült le a szalagról az első Lada Niva és az elmúlt több mint négy évtized alatt szinte semmit nem változott. A legnagyobb különbség maga a név, hiszen a Chevrolet vitte a Nivát, az oroszoknak pedig maradt az egyszerű és kifejező 4X4. A képen látható példány ’82-ben gördült le a gyártószalagról, tulajdonosa pedig 2011-ben vette és már az első perctől világos volt, hogy nem marad gyári állapotban.
A motor ugyan maradt az eredti 1,7 literes, négyhengeres benzines a maga szerény 80 lóerős teljesítményével, a hozzá kapcsolt váltó azonban felújításra szorult. A futómű már nagyobb változásokon ment keresztül, mert az eredeti célnak ugyan megfelelt, de a tulajdonos egészen más irányt képzelt el a Nivának. Ennek megfelelően leültették és hangyányit fejlesztettek a fékeken is. Az autóra hatalmas felnik kerültek és hangsúlyos szélesítéseket dobtak rá, majd sötétlilára fényezték. A motorháztető nagy légbeömlőt kapott és LED-es menetfények is kerültek az orrára, a fényszóró xenonos lett.
Mindent bőr borít a beltérben, narancssárga és fekete kombinációban, az ülések BMW-ből érkeztek, a műszerfalat pedig egy W124-es Merciből reszelték bele a Nivába. Persze a hifit is alaposan felfejlesztették.