Lewis Hamilton óriási idővel szerezte meg a pole-t Melbourne-ben, és a rajt után a futamot is magabiztosan vezette a bokszkiállásáig. A Mercedes angolja az őt közvetlenül üldöző Kimi Räikkönen kiállására reagálva kereket cserélt, a második helyre ért vissza a hosszabban kint maradó Sebastian Vettel mögé, aki a nem sokkal később elrendelt virtuális biztonsági autós szakasz alatt járta meg a bokszutcát, hogy aztán onnan már Hamilton elé érjen vissza a pályára.
Az Ausztrál Nagydíj után a csapatfőnök, Toto Wolff azt nyilatkozta, szoftverhiba miatt vesztette el a vezetést Hamilton, a csapat vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin pedig utólag részletesebben is kifejtette, mi is volt a gond: a rossz számítás miatt a címvédő nem tapadt eléggé Vettelre annak kiállása előtt, túl nagy előnyt adott a németnek:
„A probléma nem is a stratégiai szoftverrel volt, hanem egy offline eszközzel, amellyel a célköridőket számítjuk. Abban találtunk egy bugot, ami miatt rossz számot kaptunk. 15 másodpercet számoltunk, de valójában szűk 13 másodpercről volt szó. Ez alapján azt hittük, hogy biztonságban vagyunk, hogy van elég előnyünk, de láttuk, mi történt: visszaestünk a 2. helyre, előzni pedig nagyon nehéz, nem tudtuk visszavenni a vezetést.”
Shovlin elmondta, hogy autóból ki lehetett volna hozni többet is, szólhattak volna Hamiltonnak, hogy a virtuális biztonsági autós tempó határán autózzon, de ehelyett üzemanyag-spórolásra és a gumik kímélésére utasították.
„Az az igazság, hogy jobban is nyomhatta volna, de ekkor még tartottuk magunkat az üzemanyagcélhoz, ami szerint spórolni kellett egy kicsit – Melbourne-t nem könnyű 105 kilóval teljesíteni. Emellett a gumikkal is óvatosak voltunk. Mivel azt hittük, biztonságban vagyunk, hogy Sebastian mögöttünk jön majd vissza, nem szóltunk Lewisnak, hogy nyomja meg jobban.”
„Az egyik legfrusztrálóbb dolog az, hogy az autó elég gyors lett volna a Melbourne-i győzelemhez, ha okosabban kezeltük volna a versenyt, győzünk. De hamis biztonságérzetbe ringattuk magunkat, Lewist nem kértük a lehető leggyorsabb vezetésre.”