Az MGE adatai szerint a márciusi piacbővülés elsősorban a magánvásárlók visszatérésének köszönhető, arányuk meghaladja a 40 százalékot, mivel a céges vásárlások egy része – különösen az egy-három autós céges vásárlások – magánvásárlásnak tekinthetők. Arra is rámutattak, hogy az alacsony betéti kamat és a devizaalapú forinthitelek nagy részének lezárása ösztönzi a fogyasztást. Ennek megfelelően az új és a használt gépjárműimport is fejlődik, erősödik az idősödő autópark lecserélésének folyamata, ugyanakkor megjegyezték, hogy a használtautó-import korösszetétele továbbra sem jó.
Kiemelték, hogy 2018 márciusában az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között 201 tisztán elektromos meghajtású jármű található, számuk idén elérheti a 2500-at.
A kishaszonjármű-piac visszaesése megállt, ebből a típusból az első három hónapban 17,8 százalékkal többet értékesítettek az előző év azonos időszakához képest – ismertette az MGE.
A nagyhaszonjárműveknél folytatódik a piac növekedése, a 2018. január-márciusi időszakban 48 százalék volt a bővülés, amit az MGE szerint a nagy szállítmányozók flottabeszerzései, illetve a havi átadások alakulása befolyásolnak.
A motorkerékpár-piac továbbra is gyenge, a márciusi 5,9 százalékos és az első három hónapban elért 28,5 százalékos bővülés ellenére a forgalomba helyezett motorkerékpárok száma még mindig csupán 478 volt. Az egyesület továbbra is úgy véli, hogy a helyzet javítása érdekében fontos lenne például a robogóazonosítás megoldása, valamint könnyíteni kellene a robogókhoz szükséges B kategóriás jogosítvány megszerzését.
A carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi-típusok közül a legtöbbet Suzukiból adták el az év első három hónapjában, összesen 4876-ot, Fordból 3307, Skodából 3120, Opelből 2730, Toyotából 2336 kelt el. Az előző év azonos időszakában is a Suzuki állt az élen, a második helyen szintén a Ford volt, a harmadik, illetve a negyedik helyet pedig 2018. első negyedévéhez hasonlóan a Škoda, illetve az Opel szerezte meg.