Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.
Peugeot 4008
(Gyártás: 2014. december – 2016. július)
A motorvezérlés egyik reléje miatt a motor menet közben leállhat.
Peugeot 3008, 308, 5008, 508 / Citroën C4 Picasso,C4,DS4,C5,DS4
(Gyártás: típustól függően 2012-2015)
A motorvezérlő szoftver hibája miatt túlmelegedhet és ebből következően meghibásodhat a motor.
Dacia Duster
(Gyártás: 2017. június – október)
Szoftverhiba miatt működésképtelenné válhat a start-stop rendszer.
Ford Focus, C-Max
(Gyártás: 2016. szeptember – október)
A könnyűfém keréktárcsák öntési hiba miatt megrepedhetnek és eltörhetnek.
Lancia Flavia
(Gyártás: 2012. február – 2014. július)
A légzsákvezérlő rendszer elektromos meghibásodása miatt ütközés esetén nem lép működésbe az aktív fejtámasz.
Mercedes-Benz Sprinter
(Gyártás: 1997. június – 2006. szeptember)
Korrózió miatt megrepedhet a nyomástároló tartály.
Opel Grandland X
(Gyártás: 2018)
Az 1,6 literes dízelmotorral szerelt típusoknál kenőolaj kerülhet a szívórendszerbe, azon keresztül az égéstérbe, ami a motor meghibásodását eredményezheti.
Peugeot 208 / Citroën C4
(Gyártás: 2017. november 27-29.)
A generátort és a klímakompresszort rögzítő csavarokat nem megfelelő nyomatékkal húzták meg, az alkatrészek lelazulhatnak és kieshetnek a motortérből.
Renault Zoé
(Gyártás: 2016. október – mostanáig)
A parkolófék mechanizmusának meghibásodása miatt váratlanul megszűnhet a rögzítőfék hatása.
Aixam S9
(Gyártás: 2016. december – 2017. december)
Hibás relé miatt nem lehet leállítani a motort, a túlmelegedő motor tüzet okozhat.