A körforgalom a közlekedésszervezés egyik csodafegyvere, egyre gyakrabban alkalmazzák, és akadnak egész hatalmas, bonyolult monstrumok is, rengeteg sávval, akár közlekedési lámpával. Sajószentpéter határában inkább az egyszerűségre törekedtek a Google térképén is jól látható szakasz megtervezésénél, ennek ugyanis mindössze két kijárata van. Nem több, nem kevesebb.
Joggal tesszük fel az örök kérdést: miért?
Rövid keresés után kiderült, a Facebookon talált műholdkép nem új, volt már egy jó szériája az elmúlt években. A miértekre adott válasz pedig hírforrásonként változó.
Egyesek szerint az építkezés célja a forgalom lassítása volt. „Ezt az útszakaszt Miskolc és Sajószentpétert összekötő szinte nyílegyenes útszakaszon látjuk. Sajószentpéterről jövet, ha gyér a forgalom, igencsak élvezetes megküldeni az autót, amely a Miskolc felé a 4 sávos 26-os útra vezet. A körforgalommal ennek vége. Ugyanis a „idiótának tűnő” találmány már sok emberéletet megmentett, mert a forgalmat lassítja és, ha valaki meggondolja magát, biztonságosan visszafordulhat. Annak idején is visszafordultak az országút közepén „Y”-ba. Ekkor következtek a tragédiák!” – írja a hír.ma. Csodálkozunk, hogy a 4-es út nyílt egyenes szakaszaiba, Kecskemét és Dunaföldvár között az 52-esre még nem telepítettek ilyen egyszerű, de nagyszerű körforgalmat, lévén ott is meg lehet „küldeni” a gépet, sokkal biztonságosabb lenne pár hurokkal az út.
A forgalomlassításnak vannak már hatásos eszközei, erre több település határában is látunk működő példát, a rázókövek, kikerülést kényszerítő szigetek, vagy a VÉDA kapui mind fékezésre késztetnek.
Valódi céljáról a helyi lapok bőséggel írtak, a spekulálóknak elég lett volna a Borsod Online cikkét elolvasni, amiből kiderül, hogy a körforgalom egy tervezési szakaszban lévő elkerülő már megépült része. Igaz, előkészített kihajtók nélkül becsapós, és okot ad az ötletelésre.
De ennyi, ebben a sztoriban nincs több, a tervek szerint innen ágazna el a 26-os elkerülő szakasza. Pedig sokkal izgalmasabban hangzik egy partizán körforgalom, a száguldókat leszedáló ellenálló képe, mint a rögvalóság, egy elkerülő terve, aminek építése évek óta húzódik.
„Tíz évvel ezelőtt két ütemű kiemelt projektként tartották számon és 2010-ben az építési engedély is kézben volt.A konkrét útépítés azonban továbbra is csak terv maradt” – írta a boon.hu