A McLaren 2017 végén, három év küszködés után búcsút intett a Hondának, a wokingi csapat gyakorlatilag motorszállítót cserélt a Red Bull kisebbik alakulatával, a Toro Rossóval: az angolok megkapták a Renault-erőforrást, míg a japán gyártó a faenzaiakhoz csatlakozott.
Egyelőre nem egyértelmű, hogy jól döntött-e a McLaren, ugyanis a Toro Rosso egészen versenyképesnek tűnik a Hondával, Bahreinben Pierre Gasly a 6. helyre kvalifikált az autóval (Alonsóék a 13-14. helyet hozták), a futamon pedig a 4. helyen intették le a franciát, míg Alonso és Vandoorne a 7-8. pozícióban ért célba.
Bár a Toro Rossónál nagy volt az öröm, a Honda F1-es főnöke, Tojuharu Tanabe igen visszafogottan nyilatkozott:
„Nem lehetek elégedett ezzel az eredménnyel, hiszen három kiesés is volt (Gasly előtt) és egy perc volt a lemaradásunk az első háromtól. Egyelőre nem mondhatunk nagy dolgokat, még folytatnunk kell az előrekapaszkodást. A célunk a győzelem, mi akarunk lenni a No. 1.!”
A Honda idei formajavulása azért biztató, és nem is csak a Toro Rosso számára. A testvércsapat, a Red Bull Racing évek óta elégedetlen a Renault-val, ám a Ferraritól és a Mercedestől nem kaphattak motorokat, most viszont itt az új potenciális partner 2019-re.
„Amikor a Toro Rosso és a Honda előadta a terveit tavaly, bíztunk benne, hogy jó csomagot raknak össze. Amikor eljön az ideje, meghozzuk a döntést 2019-ről. Képesnek kell lenni a létező kereteken kívül is gondolkodni. A Red Bull mer kockáztatni” – mondta a német Motorsport-totalnak az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko a Red Bull-Honda lehetőségét illetően.