A villanyautókkal kapcsolatos egyik aggály, hogy minduntalan kábelvégre kell kötni az autót – aki még nem próbálta, azt gondolja, ez egy rém macerás és unalmas valami, amit úgyis elfelejtünk, és majd jól ott ragadunk, ahol vagyunk.

Ez persze marhaság, de az EV-technológiát fejlesztő szakemberek nagy erőkkel dolgoznak a vezeték nélküli, indukciós töltőmegoldásokon. Most a Kia észak-amerikai műszaki központja és egy helyi szakértő, a Mojo Mobility dolgozott ki egy rendszert, amelyet Kia Soul EV villanyautókon teszteltek.

A cél a gyors és jó hatásfokú töltés megvalósítása volt. A Kia rendszere 10 kilowattal tölt, üzemi hatásfoka 85 százalék. Az öttagú tesztflottával szerzett tapasztalatok kedvezők voltak – ezen a ponton kellene beharangozni a szériagyártást, de nem: a Kia egyelőre nem dobja piacra a vezeték nélküli rendszert, de legalább már tudják, hogy a technológia működik, így a későbbiekben elképzelhető, hogy drót nélküli tölthető villanyautókat kínál majd vevőinek a gyár.