A 2017-es nagy (aerodinamikai) szabályváltozási csomag alaposan visszafogta a Forma-1-es autók követési és előzési képességeit, a 2018-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíj alapján pedig úgy tűnt, hogy idén még rosszabb lesz a helyzet, ezért a Bahreini Nagydíjra meghosszabbították a DRS-zónát és válságtanácskozást hívtak össze múlt szombatra, amelyen felmerült az első és hátsó szárnyakra vonatkozó szabályok módosítása is.
Az aerodinamikai szabályok 2019-es módosításáról végül nem született döntés, a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner pedig jobb is így, ugyanis a kapkodva előrángatott megoldások csak további problémákat szülnek.
„Amikor gyorsan végrehajtandó döntéseket hoztunk, mindig több probléma lett, mint haszon. Szóval tanulmányozzuk a kérdést alaposan, gondolkodjunk rajta, és aztán lépjünk csak, vagy épp ne lépjünk. Én szeretnék legalább négy futamot látni, nem szabadna az első egy-két futam alapján következtetéseket levonni. Jó elképzelés az autók előzésbarátabbá tétele, de nem szabad elkapkodni a dolgot” – mondta Steiner, hozzátéve, hogy alapvetően nem ellenzi az esetleges aerodinamikai szabályváltoztatásokat.
„Úgy gondolom, hogy ha megfelelő felkészülési idővel változtatnánk rajtuk, az részemről rendben lenne.”