A ’80-as évek végén Mladá Boleslavban nem unatkoztak a mérnökök, feladatuk ugyanis az volt, hogy a Škoda 130 LR versenyautón további fejlesztéseket hajtsanak végre annak érdekében, hogy a B és S csoportok elvárásainak megfeleljen. Nagy lendülettel fogtak neki a 130 LR Evónak, de idő közben a B csoportot elkaszálták és a tervezés során is akadtak bőséggel leküzdhetetlen nehézségek a politikai helyzet miatt.

Ennek ellenére a 130 LR Evo elkészült és alaposan kiszélesített karosszériájáról, nagy hátsó szárnyáról azonnal felismerhető a gép. A kerekek elöl 210/560 R13, hátul pedig 265/460 R13 méretűek. Mivel a motor hátul volt, ezért az üzemanyagtank az orr legmélyebb pontján helyezkedik el a megfelelő súlyelosztás miatt.

Te vennél Škodát 160 millióért? 1

Te vennél Škodát 160 millióért? 23

A motor 1298 köbcentis, négyhengeres, két Weber karburátort dobtak rá, a teljesítménye pedig 4500-as fordulatnál kicsit több mint 140 lóerő. A kompozit karosszériaelemeknek köszönhetően az autó súlyát sikerült 850 kilogrammra fogyasztani. Szerepelt még néhány futamon a ’90-es években is az autó, sőt ralikrosszversenyeken is megmérkőztek a további 100 kilogrammal könnyebb verzióval.

Most újra felbukkant az autó, ami ráadásul eladó, és a hirdető állítása szerint ez az egyetlen eredeti Škoda 130 LR Evo. Ennek megfelelően vastag ceruzával árazta, közel 500 ezer eurót, tehát 160 millió forintnak megfelelő összeget ér a cseh autógyártás egyik csúcsáért.