A rozsda valóságos ősellenség az autó és persze a tulajdonos életében. Számtalan okból próbálja visszavenni a természet azt, ami egykor az övé volt, de sajnos erre akkor is képes, amikor még javában használnánk a járművet. A rozsda nem csak rémesen néz ki, de az autó szerkezetét is érinti, cseppet sem jó irányba. A svéd Villaagarnas Riksforbund szervezet töréstesztjében azt vizsgálta, hogy hogyan hat ez a biztonságra. Ehhez egy alaposan megtépázott első generációs Mazda 6-ost és egy ötös Golfot törtek össze.

Híresen szereti a rozsda a Mazda 6-ost, mely új korában négycsillagos eredménnyel végzett az Euro NCAP tesztjén. A korábbi 26 pontos eredmény 18 pontosra romlott a japán autó esetében. A svédek szerint így 20%-kal növekedett a halálos kimenetelű baleset lehetősége.

Új korában 33 pontos eredményt ért el a 2004-től gyártott Volkswagen Golf, a rozsdás példányt alaposan megtörték és az értékelés végére 32 pontot megtartott magának a német kompakt. Ez annyit tesz, hogy a passzív biztonság közel olyan jó, mint megjelenésekor. Egyúttal a két autó példája jól mutatja azt is, hogy a különböző autók szerkezetére egészen másképpen hat a fránya rozsda.