A Forma-1-ben a turbós hibrid erőforrásokkal együtt 2014-ben fogyasztási limitet is bevezettek, jelenleg az autóknak 105 kg benzinnel kell teljesíteniük a futamokat.

A korlátozott üzemanyag-mennyiség miatt az F1-ben jellemző lett a spórolás, a „vitorlázás”, ami az üldözések, csaták ellen dolgozik, amire sokan panaszkodnak.

Szintén a hibridkorszak – talán idén megdőlő – hozománya a Mercedes-motor fölénye, az egyenlősítést pedig egyesek a fogyasztási limit eltörlésével szeretnék elérni.

Ha hinni lehet a német Auto Motor und Sportnak, a fentiek alapján két legyet üthetnek egy csapásra a Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport jövő keddi ülésén, amelyen a tervek szerint az üzemanyagkorlát eltörléséről, vagy legalábbis jelentős lazításáról dönthetnek majd.

Bár a csapatok bahreini megbeszélésén nem született semmilyen megegyezés, a Stratégiai Munkacsoport a követést és az előzéseket segíteni kívánó aerodinamikai szabályváltoztatásokról – egyszerűsített első és megnövelt hátsó szárny – is tárgyal majd, azaz 2019-re két jelentős lépéssel is javíthatják a show-t.

A következő szezonra szánt szabályváltozási javaslatoknak április végére kell elkészülniük, bármilyen későbbi módosításhoz, újításhoz már a csapatok egyhangú jóváhagyása szükséges, ami szinte elképzelhetetlen.