Nagyon kitett magáért az Óbudai Autóbuszgarázs szombati nyílt napján. Az egész napos eseményen legalább félszáz youngtimert, oldtimert és speciális járművet állítottak ki. Emellett olyan színes programokkal várták a látogatókat, mint például a céllövölde, a kabrió buszozás, vagy éppen az oldalkocsis motorozás. A 1970 januárjában átadott létesítményben emellett érezhetően a buszvezetés népszerűsítésére helyezték a hangsúlyt, hiszen 4 különböző oktatóbusz közül lehetett választani. Nem csoda, ha a legnagyobb sorok éppen ennél az állomásnál voltak, de rengetegen voltak kíváncsiak a kiállított nosztalgiajárművekre is. A képre kattintva tekintse meg az eseménnyel kapcsolatos galériánkat!
A gyerekek egymást váltották a Csepel tűzoltóautó kormánya mögött.
Fotó megosztása:
A Csepel D-710 gépjárműfecskendő gyártása 1959-ben kezdődött. Az örvényszivattyút – sajnálatos módon – a legénységi fülke alá építették. A gépjárműfecskendő szívócsonkját az első lökhárító jobb oldalába helyezték a vízforgás könnyebb megközelíthetősége miatt. A D-710 az egyik legnagyobb teljesítményű és talán a legszebb megjelenésű tűzoltóautó volt.
Fotó megosztása:
Ez az az Ikarus 280 a BKV egyik első nosztalgia busza volt. Olyannyira működőképes, hogy a vállalat jelenleg is beveti különféle nosztalgia járatokon.
Fotó megosztása:
A rendezvényről nem hiányozhattak az Ikarus 256-osok sem. A bal oldali sokáig az FKF-flottájában szolgált.
Fotó megosztása:
Harmónika ajtós Ikarus 280-as.
Fotó megosztása:
Ez az Ikarus 630 eredetileg GA 91-01-es rendszámmal futott és a már nem létező Récsei üzemegységhez tartozott. 1963-ban helyezték forgalomba és egészen 1975. októberégig szolgált. A jármű az akkori 20-as vonalon teljesített szolgálatot a Keleti Pályaudvar és Újpest között. Felújítását a Lanta Consulting Kft. végezte.
Fotó megosztása:
Egy viszonylag korhűen felújított Ikarus 280-as. Bár az oldalsó farostlemezek már nem a régiek, de ez semmit sem von le a jármű szépségéből.
Fotó megosztása:
Az Ikarus 31-es és 55-ös típus rendszeresen feltűnik a hazai buszos rendezvényeken.
Fotó megosztása:
A debreceni ITK ide is elhozta Reform 500LE típusú autóbuszát.
Fotó megosztása:
A legkisebbek a KRESZ-parkban tehették próbára tudásukat.
Fotó megosztása:
A rendezvényen egy Ikarus 280-as csuklósban gyakorolhatták a célba lövést az érdeklődők.
Fotó megosztása:
A fotón látható Ikarus 280-as eredetileg a BKV flottájába tartozott. 1989. december 28-án helyezték forgalomba BY 76-58 rendszámmal és 2015 novemberéig több mint 1,6 millió kilométert tett meg. A BKK és az LKK közös együttműködésben újította fel a járművet.
Fotó megosztása:
A jobb oldalon látható Moszkvics 403-as 1964-ben gördült le a gyártósorról. A jármű évtizedekig szolgálta a Zala megyei Hahót faluban élő Kapronczai-családot. 2006-ban került a jelenlegi tulajdonoshoz és 2011-ben fejeződött be végleges felújítása. Hajtásáról 1360 köbcentiméteres, 4 hengeres, soros elrendezésű, 45 lóerős motor gondoskodik.
Fotó megosztása:
A Skoda/Liaz műhelykocsit elsősorban a villamospályák karbantartására, a mellette lévő DAF CF-et pedig buszmentésre használja a BKV
Fotó megosztása:
4 oktatóbusszal lehetett kóstolgatni a buszvezetés alapjait, köztük ezzel a szóló Mercedes-Benz Citaróval.
Fotó megosztása:
A Volánbusz felújított buszmentője, a Rába U26.256-osba is be lehetett ülni a nyílt napon.
Fotó megosztása:
Egy csuklós Mercedes-Benz Citaróból terepasztal buszt készítettek. Az ülések döntő többségét kivették és helyükre kisvárosok és vonatok makettjei kerültek. A terepasztalon egész nap jöttek-mentek a vonatok.
Fotó megosztása:
Rába Tr 3,5-es. A modellt 1948-ban mutatták be a Budapesti Nemzetközi Vásáron és a fáma szerint az Ikarus elődjének számító Uhry-testvérek gyárában készült. A Tr 3,5 attól különleges, hogy nemcsak Magyarország, hanem Európa első sorozatgyártású, önhordó szerkezetű busza volt. A kis Tr 3,5 nem csak ezért számított kivételesnek, hanem azért is, mert ez volt az utolsó benzinmotoros busz a fővárosi tömegközlekedésben.
Fotó megosztása:
Egy gyönyörűen felújított reptéri Wartburg 353W Deluxe marschaller
Fotó megosztása:
Ezt a Csepel D-450-es nyerges vontatót sajnos nem lehetett megközelíteni, ugyanis szalaggal kordonozták el.
Fotó megosztása:
A Csepel D-710-es legénységi fülkéjének hátsó traktusa.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: