Ma már természetes, hogy a repülőtéren kisebb vagy nagyobb méretű autók vagy ahhoz hasonló járművek közlekednek a repülőgépek körül, de ez nem volt mindig így. Nagy fejlődésen mentek keresztül a repülők is, akárcsak az autók, és a modernizációval együtt szaporodtak a feladatok is. Az új gépek már egészen más jellegű infrastruktúrát kívántak, nem volt elegendő egy átlagos traktor a mozgatásukhoz, ezért ki kellett találni valamit.
Olyan jármű kellett, ami kellően lapos ahhoz, hogy beférjen a gép alá, viszont van olyan erős, hogy el is húzza azt. Az oroszok nem keresgéltek sokáig, inkább nekiálltak csinálni egy hatalmas szedánt, ami formáját tekintve megfelelt az elvárásoknak. 1956-ban a Minszki Autóüzem kezdte meg a MAZ-541 gyártását, amiből 13 darabot terveztek, de a források szerint végül nem készült el minden példány.
A Moszkva közelében lévő Sheremetyevo Nemzetközi Repülőtéren is dolgozott MAZ, hogy a Szovjetunió remek termékét sok látogató megcsodálhassa. A MAZ méretei meggyőzőek, hossza 7,8 méter, szélessége 3,4 méter, magassága pedig 2,8 méter. A 30 tonnás, összkerékhajtású repülővontatót a T-34-esből származó 500 lóerős, V12-es dízelmotor hajtotta és akár közel 100 tonnát is elhúzott. A váltónak három előremeneti és két hátrameneti fokozata volt.
Az autót két ember vezette, az egyik előremenetben, a másik hátramenetben irányította az autót és a vele együtt mozgó repülőt, ami akár lehetett egy TU-144-es is, mint nyitóképünkön. Három autó egész biztosan elkészült és a 70-es évekig használták is őket.