Kell kompakt luxusautó a népnek? Európában igen, Észak-Amerikában nem – legalábbis nem olyan, mint a Lexus CT. A mifelénk jól fogyó hibrid ferdehátú forgalmazását már be is szüntették Amerikában, annyira nem volt iránta kereslet.

Ebbe persze nem akar beletörődni a gyártó, ezért a következő szériában olyasvalamit kínál a vevőknek, amit sem a Lexustól, sem mástól nem láthattak még: tisztán elektromos hajtásláncot épít be prémium alsó-középkategóriás modelljébe a márka.

Ha tényleg így lesz, az hatalmas változást jelent ahhoz képest, hogy a Toyota csoport régóta sulykolja már az akkumulátoros villanyautók mihasznaságát: terveik szerint ezt a fázist átugorva sokkal jobb eredményeket lehetne elérni hidrogén üzemanyagcellával.

Világújdonságot fejleszthet a Lexus 1

Az eredeti Lexus LF-Ch tanulmányautó 2009-ből

A piac azonban nagy úr, és ha van kereslet elektromos kompakt luxusautóra, akkor miért ne kaphatnák meg? Jelenleg ilyet senki nem kínál a világon, a BMW i3 és a Tesla Model 3 között hatalmas űr tátong – bezzeg a tömegpiacon bőven vehetünk alsó-középkategóriás villanyautót, a Nissan Leaftől kezdve a Hyundai Ioniqon át Volkswagen e-Golfig.

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a jelenlegi modellhez hasonlóan ismét az Auris alapjaira épülő, második szériás CT ne kapna hibrid hajtásláncot is; az említett rokon 177 lóerős, nagyobbik rendszere például már méltó volna egy prémium autóhoz.