Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület: ezen a néven alapították meg hat éve a Vezess újságírói azt a civil szervezetet, ami a forgalomszabályozás hibáinak megszüntetését, kijavítását tűzte ki céljául. Az egyesületnek volt egy jó éve, amikor szponzori segítséggel nagyon komoly eredményeket sikerült elérni, aztán egy kicsit belefulladtunk a napi rutinba és a forráshiányba. De ennek az idén vége! A Renault Hungária támogatásával az egyesület új erőre kapott, és létrehozta új bejelentőfelületét, egyszersmind weboldalát, a
TRAFFIX.HU-t.
Az Egyesület menedzsmentje nagy szeretettel várja a bejelentéseket túlzó sebességkorlátozások, hibásan kihelyezett táblák és hasonlók témájában. Kedvcsinálónak pedig most bemutatunk néhány problémát az elmúlt pár hét terméséből.
1, Felesleges 40-es tábla, VÉDA-kapuval súlyosbítva, Perbálnál
A Pest megyei faluból Tinnye felé kihajtva előbb egy még egész józan 70-es, majd egy teljesen érthetetlen 40-es tábla fogadja az autósokat. A 40-es tábla után egy automata traffipax, egy úgynevezett VÉDA-kapu is áll, ami a rendőrség jóvoltából minimum 30 ezerre bünteti azokat, akik legalább 55-57 km/h-val haladnak át alatta.
A problémás korlátozásról több, egymástól független lakossági bejelentést is kaptunk, de a helyszínt megtekintve még egy komoly hiányosságra derült fény. A nemrég leaszfaltozott, a 102-es főútba torkolló kis utcában elfelejtették kirakni a macisajtot, így az a hülye helyzet állt elő, hogy egy jobbkezes kereszteződésből érkezhetnek az autók az amúgy elég forgalmas főúton tépő kamionok elé. A problémát jeleztük a Magyar Közútnak, nagyon reméljük a mielőbbi intézkedést.
2, Rosszul beállított lámpa a budaörsi Depónál
Hosszú sorok, feleslegesen pöfögő motorok minden hétköznap reggel Budaörsnél. A probléma leírása itt olvasható – nagyon reméljük, hogy sikerül mielőbb rendezni itt is a helyzetet.
3, Az autósok fantáziájára bízott balra kanyarodási lehetőség Budaörs előtt
Lekopott vagy tán sosem volt záróvonal és többféleképpen értelmezhető besorolásirend-jelző tábla teremt egy kis káoszt az 1-es úton, még Budapest közigazgatási határain belül. A problémát jeleztük a Budapest Közútnak, és, yee-haaaw, el is értük, hogy egyértelmű táblázás jelezze, itt igazából NEM szabad balra kanyarodni.
Ezzel a győzelmi jelentéssel szeretnénk kérni nagy szeretettel minden kedves autóst, motoros, buszsofőrt vagy kamionost, akinek gondja van egy rosszul, hibásan, trehányul szabályozott közlekedési helyszínnel, hogy jelentse be problémáját szép, új weboldalunkon:
és mi igyekszünk megtenni mindent, hogy a közlekedés Magyarország közútjain egy kicsit jobbá, gördülékenyebbé és biztonságosabbá váljon!
(A cikk szerzője a Vezess autós, motoros, és úgy egyáltalán, közlekedési szakújságírója, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület elnöke)