Olvasónk küldte a videót, ami rendkívül elgondolkodtató. Kimondva, kimondatlanul, autós körökben mindenki hallott már olyan pletykát, hogy akad valaki, akinek a haverja tudja azt a helyet, ahol a megfelelő összegért még a kétes műszaki állapotú autókat is átnyomják a vizsgán.
Húszezresek olajozzák a rendszert, de a húszezresek torzítanak, és ha megfelelő számban vannak jelen, akkor már a betyárbecsületen túlmegy a félrenézés. Az pedig baj, mert abból születnek az ilyen életveszélyes rozsdaboglyák, ránézésre egész használható állapotban, friss rendszámmal, papírokkal.
Érvényes papírok esetén is a honosítási eljárás fontos eleme a műszaki szemle, ahol elvileg ellenőrizni kellene a közlekedésbiztonsági szempontból releváns funkciókat (világítás, kormányzás, fékek), a karosszéria állapotát (szélvédő, rozsda). Ennél a kocsinál valahogy nem tűnt fel, vagy nem tűnt veszélyesnek a rozsda mértéke, pedig van bőven…
Nyilván a külföldi kupecek is vastagon benne vannak a dologban, egy ilyen autónak egy országban sem szabadna forgalomban lennie, és ezt az állapotot nem az elmúlt két évben érte el, az biztos. Az ilyen kocsikkal mindig a hazai vevő szívja meg, mert ezekre a súlyos sebekre friss kamu alvázvédő réteg kerül, a lyukakat betömik szeméttel, kifújják purhabbal, a turpisság pedig csak pár ezer kilométer után derül ki. Mint ennél az Opel Merivánál, amiről tavaly kaptunk képeket.
Lehet, hogy valami változik idén májustól, szigorodnak a feltételek
Külföldön vásárolt autóval, ha van harmonizált adattartalmú forgalmi engedélye és honosítható külföldi műszaki vizsgája, el kell menni egy műszaki vizsgaállomásra, ott kiállítják a papírokat, azokkal el kell menni eredetiségvizsgálatra – ez is új szabály -, és innentől már csak egy okmányirodai ügyintézés vár ránk – mondta az autók honosításának új menetéről Karner Miklós az Infostartnak.
A nagy változás, hogy május 20-tól kérik majd a műszaki bizonyítványt is a hazai forgalomba helyezés előtt. Ezt ott állítják ki, ahol az autót vásároltuk. Ez tulajdonképpen az utolsó műszaki vizsgáról szóló igazoló papír, amelyet be kell mutatni.
“Ez egy uniós egységesítési lépés: ezt a dokumentumot eddig is kiállították, csak nem mindig kérték el a hatóságok az újbóli uniós forgalomba helyezéskor. Az olaszok például egy pecsétet ragasztottak be az autó eredeti okmányaiba, és ezt el is fogadták a magyar hivatalokban, mostantól azonban az eredeti dokumentum is kell” – hívta fel a figyelmet Karner Miklós.
Ha nincs meg ez a dokumentum, akkor egyedi forgalomba helyezést kell kérnie a tulajdonosnak, de ez egy sokkal költségesebb és időigényesebb megoldás.