A Brava és Bravo modelleknek bizony lelke van, jól kell velük bánni, amit meg is hálálnak, viszont ha elhanyagolják őket, azt kegyetlenül megbosszulják.
A hirdetés szövege
Eladó ez a zöld fostaliga. Tavaly vettem, de már adom is tovább, mert úgy szar, ahogy van. Helyenként a lakkot max a gyárban látta, mire ideért, addigra eltűnt, DE! festéssel együtt. Szóval a matt fekete festék megtette a hatását, de legalább azokon a helyeken nem rohad. Alja nincs, illetve most már van, hála az egy szabad délutánnak meg egy rekesz sörnek.
A futóműve megadta a luxusautó érzést, ringás volt, cserébe lemászott még a frissen aszfaltozott útról is. Habár egy idő után unalmassá vált, ezért még kapott 4, NÉGY! vadi új lengéscsillapítót ez a foskupac, mert úgy voltam vele, hogy még van fény az alagút végén, még jó lesz ez. Jó hát. most már tapad az úthoz, mint mágnes a fához, de sebaj. Kényelmét elveszítette, cserébe annyira talán nem is mászik. Vettem hozzá egy állítólagosan ritka alufelnit, ami a képen is van.
Modelláttekintés
Jól indult a Fiat Bravo/Brava pályafutása. A rendkívül tágas Tipo utódja elnyerte az Év Autója címet 1995-ben. Az ötajtós Bravát a családok, a háromajtós Bravót a fiatalosabb és sportosabb kocsira vágyók autójának szánta a Fiat. 1995-től készült az első sorozat. Az 1998-as modellfrissítést követően még három évig maradt gyártásban a Bravo/Brava páros, majd a a Stilo megjelenésével kifutottak. A Bravo/Brava sorozat limuzin és kombi párja Marea néven futott, végig sikertelenül.
Az eredeti formaterv nem avult el. A Bravában tágas és praktikus a belső tér, a rugózási komfort és az ülések kényelme átlagos. A Bravo hátsó ülésein és csomagtartójában is sokkal kisebb a hely. A Brava 380 literes csomagtere jóval nagyobb a kategória átlagánál. A vezethetőség szervokormánnyal jó. Korához képest a Bravo és a Brava is tisztességes védelmet nyújt utasainak ütközéskor.
A Fiatokra a nyolcvanas évek végéig jellemző erős rozsdásodás és megbízhatatlan elektromos rendszer jórészt a múlté. A Bravo és a Brava megbízhatósága megfelelő, de a mindennapok nem egészen felhőtlenek.
Érdemes odafigyelni a gyorsan elhasználódó lengéscsillapítókra, a váltóból érkező hangokra és a vezérműszíj előírás szerinti cseréjére, a szíj szakadása tönkreteheti a motort. A karosszéria rozsdavédelme és a fényezés tartóssága jó. A futóműalkatrészekre nem jellemző a korrózió. A kipufogó viszonylag hamar átrozsdásodik, majd eltörik. Tovább…
Tény és való, hogy ritka, de lehet azért, mert csak ferdén szépít más autón is a multipla papucsa. Kapott frissen olajat, szűrőt, minden mást. Hála a papnak, hogy a bele nem fogadja be az olajat, vizet. Talán ez is a legjobb pontja a shrekmobilnak, hogy ezeket nem eszi. Cserébe a benzint csak úgy fossa magába és magából is. Benzinszag az van, mint a rohadalom, valami tömítőgyűrű kéne a tank és a töltőcső közé, de úgy voltam vele, ha megbontom, kifolyik az autó értékének a fele a földre. Klímája olyan, mint egy jóféle Lehel hűtő. Na jó, igazából az tökéletesen működik, kellemesen csapja a képembe a hideget.
Igen, az autó nem szép, cserébe csúnya, de legalább az nagyon. 235 gyönyörű játékpénz Matyiért vihetik, de csak azért ennyiért, mert gatyába lett rázva rendesen, ha nem is a külseje (habár a rally festék se olcsó manapság), de a műszakilag rendben van. Váltója, motorja szöges ellentettje az apokaliptikus külsejének. Ez alatt nem szabadulok meg tőle, inkább átrugdosom még egy műszakin, aztán belököm a bontóba.