Az 1971-es Genfi Autószalonon mutatkozott be még csupán koncepció formájában a Lamborghini legújabb nagy dobása, a Countach, melynek ikonikussá vált ék alakját Marcello Gandini rajzolta meg, megalkotva vele minden idők egyik legjellegzetesebb sportkocsiját. A rettentő széles és nagyon lapos Countach-t számtalan variációban gyártották és az évek során egyre több kiegészítőt kapott, motorja pedig folyamatosan erősödött. Igaz, volt némi gond abból, hogy a 12 hengeres erőforrás irdatlan mennyiségű hőt termel.

Amerikában akadtak nyomára a turbós Lamborghini Countach-nak 1

Legerősebb változatai az 5000 QV és a 25th Anniversary, melyeknek 5,2 literes V12-es motorja 455 lóerős és mellé 500 Nm nyomaték akad. Álló helyzetből 100-as tempóra nagyjából 4,5 másodperc alatt gyorsulnak és végsebességük alulról karcolja a 300 km/órát. Franz Albert mérnök azonban úgy gondolta, hogy még ezt is lehet fokozni, ezért Max Bobnar svájci Lamborghini-kereskedő unszolására megtervezte a Countach Turbo S-t, melyből aztán két prototípus is épült. Az egyik fekete és a Lamborghini kollekciójában van, a másik cukorkavörös színt kapott és sokáig nem leltek nyomára.

Amerikában akadtak nyomára a turbós Lamborghini Countach-nak 21

A vörös színű turbós Lamborghini Countach-ról csupán régi képek és pár újságcikk maradt fenn egészen mostanáig. Valamint egy fotó, amin a gyár híres tesztpilótája, Valentino Balboni és az alapító, Ferruccio Lamborghini áll a kék Walter Wolf Countach mellett. Ezt az autót reszelte turbóssá Max Bobnar és Franz Albert. Most azonban Nevadában, egy raktárban akadtak nyomára a ritka sportkocsinak. Méghozzá egészen jó állapotban, az eredeti vörös fényezésével és a szintén vörösre festett kerekekkel – melyeken Pirelli P7R gumik vannak -, a különleges aerodinamikai elemekkel és fehér bőr belsővel.

Amerikában akadtak nyomára a turbós Lamborghini Countach-nak 22

Az 1515 kilogrammot nyomó Countach Turbo 4,8 literes, V12-es motorjából 758 lóerőt hoztak ki a két feltöltővel, ami a ’80-as években még sokkolóbban hatott, mint ma. A népes ménes mellé 876 Nm nyomaték társul. Álló helyzetből 100-as tempóra állítólag 3,7 másodperc alatt gyorsul, ami így 2018-ban is hajmeresztő, ahogy a 355 km/órás végsebesség is. A turbónyomás 0,7 és 1,5 bar között állítható. Az autó alatt 15 colos felnik vannak, elöl 255/45-ös, hátul 345/35-ös gumikkal. Hogy mi pénzt érhet ma ez a kincs? Megtippelni is nehéz lenne.