Bár az előzések elősegítésére 2019-re növelik a nyitható hátsó szárny, az ún. DRS hatékonyságát, az eszköz 2021-ben, pont egy évtized után eltűnik majd a Forma-1-ből.

A DRS 2011-es bevezetése óta állandó kritika, hogy a megoldás mesterségessé teszi, sokszor egyszerű kikerüléssé silányítja az előzéseket, így valószínűleg nem sokan sírnak majd utána.

„Valóban létezik egy általános ellenérzés a DRS-t illetően, én is osztom ezt” – mondta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) formaautós főnöke, Nikolas Tombazis. „Tudom, hogy Ross (Brawn, az F1 sportszakmai vezetője) is mondott már ilyesmiket és még sorolhatnám.”

„Úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi helyzetben a DRS megfelelő megoldás, de azt reméljük, hogy 2021-től az autók sokkal jobban tudják majd követni egymást, így kellemes mellékhatásként drasztikusan csökkenthetjük majd a DRS hatékonyságát, vagy akár el búcsút is inthetünk neki. De addig amolyan szükséges rosszként itt marad.”

Tombazis azt is elmondta, hogy a 2019-es aerodinamikai változásoknak köszönhetően a DRS jövőre számításaik 25-30 %-kal lesz hatékonyabb.