A projekt már csak azért is kézenfekvő volt, mert a Crafter és a TGE eleve a lengyelországi Wrześniában készül. Maga a kivitelezés mestermunka: kívülről, de még belülről sem látszik, hogy nem gyári kivitelről van szó. Holott az MAN is megcsinálhatta volna, hiszen a buszmodifikációs centrumuk tavaly már előállt egy szép konferencia-kisbusszal. 

A Mercus kisbusz utasterébe a jobb oldali, széles tolóajtón keresztül lehet feljutni. A felszállást segíti a kasztni alól előbújó lépcső, valamint a padlólemezbe integrált, kék LED-világítással ellátott lépcsőfok. Az utastérbe összesen 15 kényelmes, hárompontos biztonsági övvel és oldaltámasszal ellátott ülést építettek be, melyek bár kellően magasak és szélesek, mégsem vesznek el sok helyet a légtérből.

Így előzték meg a lengyelek a német gyártót 1

Igényes anyagokat alkalmaztak az utastérben.

A kézi csomagok elhelyezésére tágas „kalaptartókat” szereltek fel, illetve hang- és videorendszert is beépítettek az önfeledt szórakozás érdekében, az üléspároknál pedig 230 voltos csatlakozókat helyeztek el az oldalfalban, így az utasok szükség esetén tölteni tudják akkumulátoros készülékeiket.

A vezetőtérhez nem kellett hozzányúlni, az így jött a gyárból, még a kétoldali könyöktámasszal szerelt ülések is megvannak, hogy a hosszabb utak is komfortosak legyenek. Igaz, némileg levonhat a kényelemből a puszta tény, hogy a járművet manuális váltóval szerelték, de legalább a 2000 köbcentiméteres, 180 lóerős ( 132 kW) dízelmotorra nem lehet panasz. Ez ugyanis a kínálatban lévő legerősebb blokk.

Így előzték meg a lengyelek a német gyártót 2

A szokásos Crafter-vezetőfülke.

A lengyel Mercus igényes kisbuszt csinált a TGE-ből, melyet a zsámbéki Busexpón is kiállított. A járműért 32 880 eurót, vagyis átszámítva 10 millió forintot kérnek el. A gyári verzióra 2018 őszéig várni kell.