Még tavaly nyáron röppent fel a hír, hogy Max Verstappen és jogi képviselete beperelte a Picnic nevű online szupermarketet, miután egy Verstappenre hasonlító alakkal reklámozták saját cégüket, kifigurázva egy másik áruházlánc, a Jumbo valóban a pilótával készült reklámját.
Noha a cég azonnal eleget tett a kéréseknek, és levették reklámvideójukat, Verstappenék 350 ezer eurót, azaz 110 millió forintot szerettek volna kártérítésként kérni a képmással való visszaélés miatt. Az ügyet tárgyaló amszterdami bíróság most végül 150 ezer euró megfizetésére kötelezte a Picnic áruházat a személyiségi jogok megsértésére hivatkozva.
Verstappen is megerősítette a hírt: „Igen, örülök. Nem lehet csak úgy használni mások képeit. Viccesnek szerették volna beállítani, de nem gondolták át a dolgot.”
„Saját szponzoraim vannak, akikkel üzletet kötök, ők felhasználhatják a képmásomat. Azt gondolom, természetes, hogy ha ilyesmi történik, akkor megakadályozzuk” – tette hozzá Verstappen.
A Picnic is reagált az esetre, kicsit odaszúrva a hollandnak. „A Facebook-videónkat viccnek szántuk, az egyetlen célunk a dolgozóink motiválása volt. Amint kiderült, hogy Maxnak nem tetszik, levettük a videót. Nehezen hisszük el, hogy Max ilyen óriási pénzügyi károkat szenvedett volna el emiatt.”