A Pirelli a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra módosított abroncsokat szállított, a gumik futófelületét 0,4 mm-rel vékonyabbá tették, hogy az újraaszfaltozott barcelonai pályán ne legyen gond a túlmelegedéssel.
Mivel a téli tesztek után elsőként a Mercedes vetette fel a változtatást a Pirellinek, ráadásul a bajnokcsapat a hétvégén Barcelonában idén először tűnt a korábbi évekhez hasonlóan dominánsnak, adta magát a feltételezés, hogy a gumigyártó így nyúlt a hónuk alá.
„Ha a csapat egyszerre autógyártó is, el lehet ezt érni. Mi energiaitalt gyártunk, így nyilván nincs olyan befolyásunk (a gumigyártóra), mint az utcai autókat gyártó cégeknek” – háborgott a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.
A Mercedes-főnök Toto Wolff nem örült az összeesküvés-elméletnek, vissza is szólt honfitársának:
„A doktor úr nem először lát kísérteteket” – mondta Markóról. „A téli teszten gondok voltak a hólyagosodással, még a Red Bullnál is. A hátsó gumik úgy néztek ki, mint egy vulkáni táj. A Pirelli ezért javított a gumikon. Nekik sem jó az üzlet szempontjából, ha eldurrannak a gumijaik.”
A Merci-főnök felvetette, hogy a Red Bullnál jobban tennék, ha a saját házuk táján sepregetnének: „Szerintem elég rosszul fest, ha egy rossz hétvége után nekiállunk panaszkodni. Mi először is magunkban keressük a hibát.”