Amikor 2011-ben megépítették a 4-es út Kisújszállást elkerülő szakaszát, az útépítéshez földet hordó teherautók tönkretették a beszállító útvonalként használt, Tiszaroffot és Fegyverneket összekötő közutat. A teljes helyreállítás azóta sem történt meg.
„Toldozzák-foldozzák, de az út tavaszra mindig járhatatlan. Én magam is kátyúkárt szenvedtem, amelyet a közútkezelő megtérített” – írta az Index olvasója, aki szerint a falu zárt Facebook-csoportjában azóta is háborognak a helyiek.
A Magyar Közút szerint az út fokozott használatához kiadott közútkezelői hozzájárulásukban rögzítették, hogy a munkák végeztével a kivitelezőknek az útvonalat az eredetivel megegyező állapotba kell visszaállítania. Ám ez ilyen esetekben ez nem teljes körű felújítást jelent, hanem többnyire nagyfelületű javításokat és kopórétegcseréket.
A helyreállítási munkákat a kivitelező elvégezte, ezt követően a garanciális javítási munkáinak folyamatosan eleget tettek, ez az időszak azonban már lejárt. Most a Magyar Közút feladata lett újra a burkolathibák lokális javítása.
A kivitelező tehát elvégezte, amit előírtak neki, az út agyonhasználata után visszaállította a mellékút eredeti, nyilván nem tüköraszfalt-minőségű állapotát – kátyúzással. A közútkezelő is moshatja kezeit, hiszen ő előírta az eredeti állapot visszaállítását, ami többé-kevésbé teljesült is.
A Magyar Közút válasza szerint szakembereik azon dolgoznak, hogy ez a szakasz is mihamarabb teljes körű rekonstrukción eshessen át. A beruházáshoz szükséges források előteremtéséért mindent megtesznek, addig is a rendelkezésre álló eszközök és anyagi források erejéig folyamatosan, ütemezetten végzik a javítási munkákat ezen az úton is.