Új fázisba ért a kínai GAC és a japán Toyota közötti együttműködés – így kommentálta a Toyota szóvivője a hírt, miszerint a Toyota kínai partnere, a GAC által kifejlesztett Trumpchi GS4 (képeinken) elektromos változata GAC-Toyota ix4 néven, a Toyota értékesítési hálózatán kerül forgalomba már az idén.

Nem egyértelmű, hogy az autó fejlesztésében mekkora szerepet játszott a Toyota – vagy hogy egyáltalán játszott-e. A kínai kormány azonban az elektromos modellek rendkívül feszített tempójú bevezetését várja el az országban tevékenykedő autógyártóktól: már jövőre az eladott mennyiség 10, 2020-ra pedig már 12 százalékának „új energiával” hajtottnak kell lennie.

Kínai villanyautót fog árulni a Toyota 1

A GAC gyártási minősége állítólag a jobbak közé tartozik Kínában, így elképzelhető, hogy nem lebőgés, hanem kölcsönös elégedettség lesz a vége az ügynek.