Az elektromos járművek elterjedésének legnagyobb akadálya a korlátozott hatótávolság: az autók a legjobb esetben is néhány száz kilométert képesek megtenni egy feltöltéssel, hogy azután órákon át lógjanak egy töltőkábel végén.
Régóta kész már persze az ötlet, hogyan lehetne ezt áthidalni: áramszedővel kellene felszerelni az autókat – persze nem felsővel, hanem alsóval, ami az útba lefektetett kábelből csalogatná elő az elektronokat.
A svédek most pontosan ezt valósították meg: építettek egy utat, ami tölti a rajta haladó villanyautót. Az 1,9 kilométeres kísérleti útszakasz pont úgy néz ki, mint egy földalatti vasút pályája, épp csak sínek helyett aszfalton futnak a járművek.
A fejlesztők szerint a költségek csekélyebbek, mint ha felsővezetékkel oldanák meg a feladatot, és kétségtelenül esztétikusabb is. Egyelőre kísérleti üzemben dolgozik az út, de a remények szerint akár 2020-ra megkezdődhet a technológia széles körű bevezetése.