Max Verstappen az utolsó helyről kezdheti meg a 2018-as F1-es Monacói Nagydíjat, miután a harmadik szabadedzés utolsó perceiben a pálya falába állította Red Bullját. A holland a szezon hatodik futamán is bakizott, azaz eddig idén minden futamon elkövetett valamit.
A mostani baleset azért is fájhat Verstappennek, mivel csapattársa, Daniel Ricciardo körrekorddal szerezte meg az első rajtkockát, és ő a vasárnapi futam legnagyobb várományosa.
📽 *That* FP3 crash @Max33Verstappen fans look away now 🙈#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/2d2oUGmCPS
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sem elégedett. „Ez a pálya harapós, és ma nagyot harapott Maxba egy olyan edzésen, aminek nincs az autóbeállításon kívül semmilyen tétje. Egy olyan autóban ül, ami képes megnyerni a futamot. Ez nagyon fájni fog neki, ugyanis nem sok lehetősége van az embernek Monacóban nyerni. Nincs annál brutálisabb lecke, mint amit ma kapott.”
„Tanulnia kell belőle, nem követhet el ilyen hibákat. Jobban tudja ezt, mint bárki más. Nagyon fájdalmas időmérés volt ez számára, látva, mit érhetett volna el” – mondta Horner.
Verstappen mindig visszautasította a vádakat, hogy túl aggresszíven vezet, a csapatfőnök szerint leheet, hogy újra kell gondolnia a hollandnak a hozzáállását. „Ahogy mondtam, nagyszerű kocsink van. Fenomenálisan gyors pilóta, harcolhatott volna az első rajtkockáért is. Az egész csapat számára rossz, hogy csak fél lábbal versenyzünk. Mindkét szerelőgárda a legjobbját nyújtotta, hogy elindulhasson az időmérőn, de nem volt elég az idő” – zárta Horner mondanivalóját.
A 20 éves holland így beszélt az időmérőt követően:
„Nem mentség, de kicsit elbambultam és a falban végeztem. Az én hibám volt, nyilván nem szeretne ilyet az ember, de sajnos előfordul. Más pályákhoz viszonyítva itt, Monacóban elég könnyen összejön. Megnézem majd, hogy mit csinálhattam volna jobban.”
„Amikor az időmérő előtt 15 perccel hallottam, hogy a sebességváltót is cserélni kell, már tudtam, hogy nem fog menni. Csak abban reménykedhettünk, hogy lesz valami piros zászló és nyerünk egy kis időt (a szerelésre).”
Az utolsó rajtkockából indulva a holland nem túl bizakodó a futamot illetően:
„Nem is tudom, majd megnézem, mi lehetséges. Hibáztam, megfizetek érte, de Monacóban sokkal drágábban, mint máshol, hiszen más pályákon a mezőny végéből indulva is az élre lehet kapaszkodni, legalább az első hatba.”