Fátyolfelhős, de meleg időben (25 Celsius-fokos levegő- és 33 fokos aszfalthőmérséklet) készülődtek a Forma-1-esek a 2018-as világbajnokság hatodik versenye, a Monacói Nagydíj rajtjára Monte-Carlóban.
Szurkolói üzenet: Dan, legyen ez egy shoey-s nap!
A pole-ba Daniel Ricciardo állhatott, az ausztrál egyértelmű célja volt, hogy a 2016-ban egy kerékcsere miatt elúszott lehetőséget bepótolja és futamot nyerjen a Red Bull 250. F1-es nagydíján. Mellőle a tavalyi győztes, a ferraris Sebastian Vettel, a második sorból a bajnoki éllovas Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen, a harmadikból Valtteri Bottas és a Force Indiá-s Esteban Ocon, a negyedikből a két spanyol, a mclarenes Fernando Alonso és a renault-s Carlos Sainz, míg az ötödikből Sergio Perez és a Toro Rossó-s Pierre Gasly kezdhetett.
Romain Grosjean első körös balesetokozása miatt háromhelyes rajtbüntetést hozott magával Barcelonából, így a 18. helyre állt, míg az utolsó sorba csapattársa, Kevin Magnussen mellé a Red Bull-os Max Verstappen került, miután a holland úgy összetörte az autóját a szombati utolsó edzésen, hogy nem tudott részt venni az időmérőn. A Red Bull taktikusan egy büntetést is bevállalt a hollanddal, miután az utolsó rajtkockánál már nem kerülhetett hátrább, 10 helyes „hátrasorolásért” cserébe új, mozgásienergia-visszanyerőt szereltek az autójába.
A top10-ből mindenki a vadonatúj hiperlágy gumin kezdett, ám hátrébb, viszont Szirotkinon és Verstappenen kívül mindenki hosszabb első etapra játszva az ultralágyat tette fel. A Pirelli egyértelműen egy kiállást valószínűsített sima verseny esetén, Monacóban persze igen ritka az ilyesmi, a biztonsági autó pályára lépésének esélye pedig 100 %.
F1 2018 Monacói Nagydíj
A lámpák kialvásakor Ricciardo szépen indult el, az első kanyarban Vettel, Hamilton, Räikkönen, Bottas szépen besoroltak egymás mögé, incidens hátrébb sem történt. Verstappen a hajtűben megelőzte a két Haast. A Toro Rossó-s Brendon Hartley egy kisebb koccanásban elveszítette az első szárnyának egy részét, de nem hajtott a bokszutcába.
A top10 sorrendje: Ricciardo, Vettel, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Ocon, Alonso, Sainz, Perez, Gasly.
Verstappen újabb előzést hajtott végre, elvette a 17. helyet a sauberes Marcus Ericssontól.
Verstappen az alagút kijáratánál megelőzte a williamses Lance Strollt, míg a kör végén a másik williamses, Szergej Szirotkin kiment a bokszutcába, hogy letöltse 10 másodperces stop&go büntetését, amiért azért kapott, mert a rajt előtt 3 perccel még nem volt fent a kerék az autóján. Az orosz a 12. helyről a mezőny legvégére esett vissza.
Stroll bal első defekttel hajtott a bokszutcába, szuperlágy gumikat és új orrkúpot is kapott. A két Williams lett a sereghajtó.
Hamilton is kereket cserélt, a négyszeres világbajnok ultralágyakra váltott, a 6. helyre tért vissza.
Hamilton Ocon megelőzésével az 5. helyre lépett előre.
Vettel is kiment ultralágy gumikért, Räikkönen mögé, a 3. helyre került.
A vezető Ricciardo, Räikkönen és Bottas is megjárt a bokszutcát, az első két versenyző ultralágyat, a mercedeses finn viszont a legkeményebb keveréket, a szuperlágyat kapta.
A Toro Rossó-s Brendon Hartley-nak (12.) 5 másodperces időbüntetést osztottak ki bokszutcai gyorshajtásért.
Verstappen (10.) a rádión a sebességváltásra és a hátsó kerekek blokkolására panaszkodott. A csapattól azt mondták, nem kell tennie semmit.
Ricciardo teljesítményvesztést jelentett a rádión, Vettel máris a nyakára ért.
Ricciardo: Lesz javulás?
Red Bul: Negatív.
Stroll újabb bal első defekttel ment ki a bokszba, ultralágyakat tettek fel neki.
Pierre Gasly is megejtette első cseréjét, a hieprlágyakról szuperlágyakra váltott, a 10. helyre tért vissza.
A sorrend féltávnál: Ricciardo, Vettel, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Ocon, Alonso, Verstappen, Gasly, Sainz, Hartley, Leclerc, Ericsson, Perez, Magnussen, Vandoorne, Grosjean, Szirotkin, Stroll.
Hamilton keservesen panaszkodott az ultralágyakra, miközben Vettel azt jelentette a rádión, hogy elsötétült a kijelzője.
A rajt óta folyamatosan ultralágyakon vezető Verstappen is a gumik állapotáról panaszkodott.
Verstappen megkapta a hiperlágyakat, a 11. körre tért vissza. Már csak Hülkenberg (6.) nem cserélt kereket, ő is az utlralágyakat nyúzta.
A mezőnyből utolsóként Hülkenberg is lezárta az első etapját, a másodikra hiperlágyakat kapott ő is. A 6. helyről a 10.-re esett vissza a renault-s német.
Alonso sebességváltó-hiba miatt félrállt, a Ste. Devote-ban kihúzódott a bukótérbe.
A top10 sorrendje: Ricciardo, Vettel, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Ocon, Gasly, Sainz, Hülkenberg, Verstappen.
Sainz, Hülkenberg és Verstappen egymás nyakára került, a spanyol végül elengedte a sokkal frissebb és tapadósabb gumikon haladó németet. Sainznak ezután Verstappent kellett maga mögött tartania.
Verstappen az alagút kijáratánál megelőzte Sainzot, de a sikánt alig tudta bevenni. Kérdéses volt, hogy szabályos volt-e a manőver, elhagyta-e a pályát négy kerékkel, vagy sem.
Stroll menetrend szerint kereket cserélt, egy újabb szett hiperlágyat kapott.
A haasos Romain Grosjean a 17. helyről kereket cserélt, hiprlágyakat vett fel a hajrára.
Charles Leclerc az alagút kijáratánál hátulról ráfutott Brendon Hartley Toro Rossójára. A monacói ifjonc a bukótérben végezte, az új-zélandi törött hátsó szárnnyal szállt ki a bokszban. Virtuális biztonsági autó.
Ricciardo a körhátrányban lévő Stoffel Vandoorne-t felvezetve futott be a célba, megszerezve első monacói futamgyőzelmét a Red Bull 250. futamán. Az ausztrál pályafutása hetedik győzelmét aratta. A dobogóra még a ferraris Sebastian Vettel és a mercedeses Lewis Hamilton ért fel.
A további pontszerző helyeken Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Max Verstappen és Carlos Sainz futott be.